۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
رهاورد سفر رئیسی به گلستان؛ آیا مدیران ضعف های دور اول را تکرار خواهند کرد؟
گزارش بازار؛

رهاورد سفر رئیسی به گلستان؛ آیا مدیران ضعف های دور اول را تکرار خواهند کرد؟

گرگان- حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور روز پایانی پاییز ۱۴۰۲ به همراه اعضا هیئت دولت وارد گلستان شد که در این سفر طرح ها و پروژه های مختلفی مورد افتتاح قرار گرفت.

بازار؛ گروه استان ها: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی و اعضا هیئت دولت در قالب دور دوم سفرهای استانی در روزهای ۳۰ آذر و یکم دی ماه به گلستان سفر کردند. رئیس دولت سیزدهم در بدو ورود خود به گلستان تاکید فراوانی به شناخت و حل مسائل مختلف کشور با کمک نخبگان داشت.

رئیس جمهور در ادامه به عنوان اولین برنامه، از پروژه علاج بخشی خلیج گرگان و طرح گردشگری جزیره آشوراده دیدن کرد. پروژه علاج بخشی خلیج گرگان و آغاز طرح گردشگری آشوراده از مصوبات سفر نخست رئیس جمهور به استان گلستان بود که اخیرا با پایان یافتن لایروبی کانال آشور، آب به خلیج گرگان وارد شد. عملیات لایروبی خلیج گرگان با برداشت بالغ بر یک میلیون و ۴۲۰ هزار مترمکعب گل و لای اجرا شده است.

در این بازدید فاز اول پروژه علاج بخشی و احیای خلیج گرگان به طور رسمی افتتاح و دستور آغاز اجرای طرح گردشگری آشوراده صادر شد. رئیسی در ادامه سفر، در جمع مردم گرگان حاضر شد و در مصلای وحدت این شهر سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی به شناسایی گلوگاه های فساد تاکید و این طور عنوان کرد که کوچکترین فساد اداری هم در کشور قابل تحمل نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت رییس‌جمهور در اولین سفر استانی به گلستان در اسفندماه ١٤٠٠، برای احیای خلیج‌گرگان دستور فوری صادر کرده بود. بهترین راه احیای خلیج شمالی کشور، کانال آشوراده یا همان شاهراه ارتباطی خلیج‌گرگان با دریای خزر است.

رهاورد سفر رئیسی به گلستان | گردشگری و زیرساخت ها اولویت شد

قول رئیسی برای تکمیل سد «نرماب»

رئیس جمهور در این سخنرانی به بحران آب در استان گلستان اشاره کرد و قول پرداخت کامل هزینه های تکمیل سد نرماب را به گلستانی ها داد. همزمان با سفر رئیس جمهور، تعدادی از وزرا و اعضای هیئت دولت در شهرستان های مختلف استان حاضر شدند.

«احمد وحیدی» وزیر کشور، «کیومرث هاشمی» وزیر ورزش و جوانان، «محمدعلی نیکبخت» وزیر جهاد کشاورزی، «عیسی زارع پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، «سیداحسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی، «رضامراد صحرایی» وزیر آموزش و پرورش، «بهرام عین اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «عباس علی آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «علیاکبر محرابیان» وزیر نیرو رئیس جمهور را در این سفر همراهی کردند.

وزیر اقتصاد: لبنیات، میگو و صنایع دستی از جمله ظرفیت های گلستان است که باید صنایع تبدیلی در این بخش رونق یابد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در افتتاح موزه ملی ماهیان خاویاری، بزرگترین بازارچه صنایع دستی شمال کشور در آق قلا و آغاز عملیات اجرایی تله کابین علی آباد کتول شرکت کرد. «سید احسان خاندوزی» وزیر اقتصاد و دارایی پروژه های عمرانی و اقتصادی بندرگز را افتتاح کرد همچنین عملیات اجرایی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی علی آبادکتول با حضور وزیر نیرو و وزیر امور اقتصادی و دارایی آغاز شد.

ضرورت دوری از خام فروشی

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در شورای اداری بندر گز ضمن بیان اینکه تولیدکنندگان کشور باید به سمتی حرکت کنند که با تکمیل زنجیره تولید و صادرات موجب ایجاد ارزش افزوده برای تولیدات داخلی شوند، گفت: تلاش دولت، تکمیل و تامین زیرساخت های مورد نیاز استان گلستان است.

خاندوزی با بیان اینکه لبنیات، میگو و صنایع دستی از جمله ظرفیت های گلستان است که باید صنایع تبدیلی در این بخش رونق یابد، تاکید کرد: اگر خواهان اشتغال پایدار و کاهش بیکاری در سطح استان هستیم باید صنایع تبدیلی را گسترش دهیم و از خام فروشی دوری کنیم.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی کابینه سیزدهم هم در سفر به گلستان از برنامه های دولت برای این استان خبر داد و گفت: توسعه بنادر و ارتباطات بندری در گلستان و انعقاد پیوندهای خواهرخواندگی دریایی با پنج کشور همسایه دریای خزر یکی از برنامه‌های دولت برای این استان شمالی است.

رهاورد سفر رئیسی به گلستان | گردشگری و زیرساخت ها اولویت شد

محور آق قلا به بندر ترکمن تا پایان دولت سیزدهم تکمیل می شود

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه های استان با اشاره به اجرایی شدن ۳۵ کیلومتر محور آق قلا به بندر ترکمن در باند جنوبی گفت: باند شمالی این محور هم به زودی اجرایی خواهد شد و تا پایان دولت به سرانجام خواهد رسید. همچنین سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۱۰ هزار واحد مسکونی با حضور مهرداد بذر پاش افتتاح شد.

با حضور معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان دستگاه «ام آر ای» و بخش «آی سی یو» در علی آبادکتول افتتاح شد. علیرغم گذشت دو سال از مصوبه ۱۷۰۰ میلیارد تومانی سفر اول رئیس جمهور به گلستان ( اسفند ۱۴۰۰) برای تکمیل بیمارستان های ششصد تختخوابی گرگان، بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی کودکان گرگان، بیمارستان ۹۱ تختخوابی گالیکش و بیمارستان ۶۴ تختخوابی گمیشان اما بیمارستان های مذکور همچنان بلاتکلیف رها شده اند و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی گلستان نتوانستند بودجه مصوب را جذب کنند.

رئیس جمهور: آبرسانی به روستاها از اهداف اصلی دولت است

۲۹ طرح مهم آب و برق و فاضلاب و چهار هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی قره سو زرین گل هم به دست وزیر نیرو افتتاح شد. سهم اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای گلستان در سفر دوم رییس جمهور به استان دریافت مصوبه ای به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای چند طرح مهم و زیربنایی است.

افتتاح مزرعه پنج تنی پرورش خانگی ماهیان خاویاری در روستای سوته ده، افتتاح بزرگترین گلخانه تولید محصولات کشاورزی در استان گلستان و افتتاح فاز اول بزرگترین پروژه سامانه های نوین آبیاری کشور هم طی این دو روز افتتاح شد. به گفته محمد برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان تعداد ۲۸ طرح در حوزه های آب و خاک، صنایع تبدیلی، تولیدات گیاهی و تولیدات دامی با حضور معاونین وزیر جهادکشاورزی در استان در دور دوم سفر ریاست جمهوری افتتاح شده است.

طرح های نیمه تمام، اولویت دولت است

یکی از مصوبات سفر اول رئیسی به گلستان تکمیل تصفیه خانه شهرستان گنبدکاووس بود که با اعتبار مصوب هزار و ۱۵۰ میلیارد ریالی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. از دیگر برنامه هایی که با حضور رئیس جمهور انجام شد «افتتاح متمرکز پروژه های آبرسانی، برقرسانی و فاضلاب» بود.

نشست «توسعه زنجیره ارزش»، دیدار با فعالان اقتصادی استان و شنیدن دغدغه های این قشر هم دیگر برنامه ای بود که شامگاه پنجشنبه با حضور رئیس جمهور برگزار شد. وی در این جلسه تاکید کرد که دولت باید به فعالان اقتصادی میدان دهد و تصدی گری را به بخش خصوصی واگذار کند. رئیسی در این نشست به مدیران توصیه کرد از همه ظرفیت خود برای افزایش بهره وری بهره بگیرند زیرا قانون هم به افزایش بهره وری تاکید دارد.

حجت الله عبدالملکی دبیر شورایعالی مناطق آزاد نیز در ادامه سفر استانی هیات دولت به گلستان ضمن بیان اینکه برای حمایت از منطقه آزاد اینچه برون وتوسعه گلستان یک هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب شد، گفت: منطقه آزاد اینچه برون برای توسعه گلستان مصوب شده و با معرفی هیات مدیره کار رسمی خود را آغاز کرده است همچنین معافیت مالیاتی واحدهای فعال در مناطق آزاد به مدت ۲۰ سال در اینچه برون هم اجرایی می شود.

رهاورد سفر رئیسی به گلستان | گردشگری و زیرساخت ها اولویت شد

افتتاح پروژه فیبر نوری گلستان

برنامه های روز دوم سفر استانی رئیس جمهور با گلستان با حضور در کارخانه علم و فناوری گرگان و افتتاح پروژه بزرگ فیبر نوری استان آغاز شد. در این پروژه تمام ۳۷ شهر استان گلستان تحت پوشش فناوری اینترنت پر سرعت قرار گرفتند. برای این پروژه در استان گلستان طی ۶ ماه رقمی بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شده است.

رئیسی همچنین از سد درحال احداث «چایلی» در شهرستان مراوه تپه نیز بازدید کرد. سد چایلی از جمله پروژه های نیمه تمام به جای مانده برای دولت مردمی است که از سال ۱۳۸۱ مطالعات آن انجام شده اما تا کنون به نتیجه نرسیده است. دیدار مردمی در شهرستان مراوه تپه پایان بخش برنامه های رئیس جمهور به استان گلستان بود.

تفاهم نامه ۹۱ طرح اقتصادی با مشارکت ۴۹ بنگاه اقتصادی در سفر رئیس جمهور به گلستان منعقد شد

رئیس جمهور در مراوه تپه با بیان اینکه آبرسانی به روستاها از اهداف اصلی دولت است و اعتباری که برای آبرسانی بقیه روستاها پیش‌بینی کردیم ۱۰۰ میلیارد تومان است که همکاران دست به کار می‌شوند تا مشکل برطرف شود، تاکید کرد: گاهی که بارندگی منطقه زیاد می‌شود، مردم با مشکل سیلاب مواجه می‌شوند. لایروبی رودخانه‌ها از مواردی است که اعتبار در نظر گرفتیم و باید لایروبی به سرعت انجام شود. اجرای طرح شبکه انتقال برق هم از نکات مورد تاکید است و حتما انجام می‌شود.

اختصاص اعتبار ۳۱۰ میلیاردی برای طرح‌های ورزشی، آموزشی و راه سازی مراوه تپه

رئیس جمهور در ادامه از اختصاص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای نوسازی مدارس این شهرستان خبر داد. در راهسازی روستایی و شهری مراوه تپه باید اصلاحاتی صورت گیرد که برای اجرای آن اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومانی اعتبار در نظر گرفته شده همچنین اعتبار در نظر گرفته شده برای ایجاد مجموعه های ورزشی در مراوه تپه ۳۰ میلیارد تومان خواهد بود.

تفاهم نامه ۹۱ طرح اقتصادی با مشارکت ۴۹ بنگاه اقتصادی در سفر رئیس جمهور به گلستان منعقد شد. ۲۶ هزار میلیارد تومان پروژه‌های عمرانی استان طی دو روز سفر هیئت دولت به گلستان مورد بهره برداری قرار گرفت و بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان نیز به عنوان مصوبات سفر دوم در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، با پایان یافتن این سفر تب و تاب استان که به واسطه میزبانی از هیئت دولت ایجاد شده بود فروکش کرده است. آن طور از شواهد امر بر می آید بسیاری از مصوبات سفر نخست رئیس دولت سیزدهم به گلستان بر روی زمین مانده و دستگاه های مختلف در جذب اعتبار عملکرد ضعیفی داشتند. به زعم برخی، اکنون وقت آن رسیده تا استاندار گلستان عذر مدیران ضعیف را خواسته و استانداری را خانه تکانی کند.

کد خبر: ۲۶۳٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha