۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۱
ثامید در وضعیت امید و رو به رشد
تحلیل شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران امید

ثامید در وضعیت امید و رو به رشد

قیمت سهام شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران امید آماده صعود برای اهداف بالاتر بوده و نرخ تقسیم سود آن، دوباره افزایش یافته است.

هادی بهرامی؛ بازار: در بازار بورس، صنعت ساختمانی با عنوان انبوه سازی، املاک و مستغلات معرفی می شود که یک فرصت سرمایه گذاری در صنعت ساختمانی و عمرانی برای خیلی از سرمایه گذاران بازار بورس ایران می باشد. صنعت ساختمانی را باید جدی گرفت؛ زیرا تامین کننده یکی از نیاز های اساسی و محرک اقتصادی میباشد. در ادامه به تحلیل جامع سهام ثامید میپردازیم.


معرفی و جایگاه شرکت

شرکت توسعه و عمران امید به عنوان یکی از زیر مجموعه های گروه توسعه ساختمان تدبیر در سال ۱۳۷۷ شروع به کار نمود. این شرکت در فعالیت های اقتصادی، ساخت و ساز های مسکونی، اداری، تجاری، اقامتی و گردشگری در ۹ استان کشور سرمایه گذاری و فعالیت میکند. ارزش بازار شرکت ۸ هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان میباشد که در حال حاضر با ۵ میلیارد تومان ارزش معاملات روزانه معامله می شود.

شرکت گروه توسعه ساختمان تدبیر سهامی خاص بوده و با ۵۲ درصد سهم، بزرگ ترین سهامدار شرکت توسعه و عمران امید میباشد. هلدینگ توسعه ساختمان تدبیر دارای چهار شرکت زیر مجموعه، با نام‌ های شرکت توسعه و عمران امید، شرکت بهساز کاشانه تهران، شرکت رویا ساختمان آریا و شرکت رنج هاسپیتالیتی کیش است که در زمینه‌ ساخت‌ و ساز پروژه‌ های مسکونی، تجاری، اداری، اقامتی و ... در نقاط مختلف کشور فعالیت دارد.


آخرین اخبار مربوط

شرکت ثامید در نظر دارد تعداد محدودی از واحد های تجاری، فود کورت و پارکینگ ها از طریق برگزاری مزایده عمومی اجاره و رهن دهد. این شرکت در برنامه ای دیگر قصد دارد تهیه و تامین کلیه مصالح، ماشین آلات و تجهیزات و انجام عملیات خاک برداری و پایدارسازی گود پروژه کامیاب مشهد را به شرکت های انبوه سازی دارای پروانه اشتغال واگذار نماید. در فراخوان های دعوت به همکاری نیز، شرکت سرمایه گذاری توسعه عمران سپهر هشتم و سایر شرکت های سرمایه گذاری کوچ و متخصص، برای ساخت و ساز در در مشهد دعوت به همکاری می نماید.

در آبان ماه ۱۴۰۲ قیمت از محدوده ۱۸۰ تومان حمایت شد و تا امروز ۳۵ درصد بازدهی داشته است. با مقایسه فراکتالی نمودار، متوجه میشویم که روند نزولی شکسته شده و با حفظ حمایت ۲۳۰ تومان اهداف ۲۸۰ و ۳۳۰ تومان در دسترس خواهد بود. با شکست مقاومت تاریخی ۳۳۰ تومان میتوانیم شاهد ایجاد لگ های صعودی بزرگ تر و اهداف بالاتر باشیم


تحلیل صورت سود و زیان

در فروردین ماه سال ۱۴۰۲ هزینه های عمومی و اداری شرکت مبلغ ۴۶ میلیارد تومان میباشد که نسبت به دو سال گذشته ۲۸۰ درصد افزایش یافته است. سود خالص شرکت، مبلغ ۱ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد و نسبت به دو سال گذشته ۵۱۰ درصد افزایش یافته است. دریافت مالیات از شرکت با مبلغ ۴۷ میلیارد تومان نسبت به سال گذشته نصف شده است. شرکت در سال ۱۳۹۸ بیشترین سود تقسیمی را داشته است؛ اما پس از افت چشمگیر نرخ تقسیم سود، دوباره در حال افزایش است و روند خوبی را سپری میکند.

سود خالص شرکت در صورت سود و زیان دوره ۹ ماهه مبلغ ۱ هزار و ۹۳ میلیارد تومان میباشد که پیش بینی میشود تا پایان سال سود خالص شرکت ۱ هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان باشد.
همچنین شرکت دارای بیش از ۳۳۰ هزار متر مربع زمین در شهر های مختلف است که برآورد میشود حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان ارزش داشته باشد!
نسبت ارزش دارایی های شرکت به ارزش بازاری آن، ۱۶۵ درصد است که با در نظر گرفتن ۲۴۴ تومان برای هر سهم میتوان ارزش ذاتی سهام شرکت را ۶۵۰ تومان در نظر گرفت!


تحلیل تکنیکال

در آبان ماه ۱۴۰۲ قیمت از محدوده ۱۸۰ تومان حمایت شد و تا امروز ۳۵ درصد بازدهی داشته است. با مقایسه فراکتالی نمودار، متوجه میشویم که روند نزولی شکسته شده و با حفظ حمایت ۲۳۰ تومان اهداف ۲۸۰ و ۳۳۰ تومان در دسترس خواهد بود. با شکست مقاومت تاریخی ۳۳۰ تومان میتوانیم شاهد ایجاد لگ های صعودی بزرگ تر و اهداف بالاتر باشیم.

ثامید در وضعیت امید و رو به رشد


سود خالص شرکتدر فروردین ماه سال ۱۴۰۲، مبلغ ۱ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد و نسبت به دو سال گذشته ۵۱۰ درصد افزایش یافته است. نسبت ارزش دارایی های شرکت به ارزش بازاری آن، ۱۶۵ درصد است که با در نظر گرفتن ۲۴۴ تومان برای هر سهم میتوان ارزش ذاتی سهام شرکت را ۶۵۰ تومان در نظر گرفت!

سخن پایانی

به طور کلی در صورتی که ساخت و ساز رونق پیدا کند و معاملات مسکن بیشتر شود، طبیعتاً اثر مثبتی روی روند سهام ساختمانی خواهد داشت. از سوی دیگر در صورت رکود اقتصادی در این صنعت، می توان گفت که بازار سهام ساختمانی نیز مختل شده و دچار رکود خواهد شد. آن دسته از سهام هایی که امکان سرمایه گذاری روی پروژه های مختلف ساخت و ساز را دارند، می توانند سود آوری خوبی داشته باشند و شرایط مناسبی برای خود مهیا کنند.

کد خبر: ۲۶۳٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha