مجوزهای برخط دولتی راه جعل و پایین آمدن کیفیت خدمات را باز کرد
رئیس اتحادیه صنف سازندگان فروشندگان فلزات رنگین:

مجوزهای برخط دولتی راه جعل و پایین آمدن کیفیت خدمات را باز کرد

رحیمی، رئیس اتحادیه صنف سازندگان فروشندگان فلزات رنگین در توضیح عدم توانایی درگاه در بررسی صلاحیت‌ها می‌گوید که این درگاه نمی‌تواند مدارک ملکیت، سرقفلی و نظایر آن همچنین مدارک تحصیلی را بررسی کند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، احسان رحیمی رئیس اتحادیه صنف سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین گفت: روش بررسی هویت و صلاحیت افراد به گونه‌ای شده که هر کسی می‌تواند ادعا کند در رشته مورد نظر خود بهترین است و برای خود جعل مدرک و توانمندی کند. فضایی شبیه شبکه‌های مجازی نظیر اینستاگرام و غیره که کسی شما را بازخواست مخواهد کرد وقتی در پروفایلتان برای خود رزومه جعلی درست کنید.

شنیده‌ها حاکایت از آن دارد که نزدیک به یک سال است که درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار برای برخی صنوف، مشکلاتی ایجاد کرده است که در گفتگو با رئیس اتحادیه صنف سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات سنگین، به گوشه‌هایی از آن نگاهی می‌اندازی.

احسان رحیمی، ، از این درگاه به عنوان یکی از چالش‌های موجود برای اتحادیه صنف خود یاد کرده و می‌گوید: درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار خودش برای افرادی که می‌خواهند به صنف ما ورود کنند، مجوز صادر می‌کند و به ما به عنوان شناسنامه این صنف اجازه بررسی صلاحیت نمی‌دهد.

رحیمی در ادامه از «بازرسی پسینی» یاد کرده و تصریح می‌کند که بازرسی آن‌ها به بعد از صدور مجوز موکول می‌شود؛ آنچه به گفته رئیس اتحادیه صنف سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات سنگین خالی از هرگونه فایده‌ای است و از مشکلات به وجود آمده توسط افرادی که بدون صلاحیت مجوز شان صادر می‌شود، پیشگیری نمی‌کند.

به گفته او «این روش مجوز دادن، منجر می‌شود که اشخاص کالایی را بفروشند که جواز اتحادیه را دارد یا برعکس.»

رحیمی در توضیح عدم توانایی درگاه در بررسی صلاحیت‌ها می‌گوید که این درگاه نمی‌تواند مدارک ملکیت، سرقفلی و نظایر آن همچنین مدارک تحصیلی را بررسی کند.

او در توضیح روند ثبت‌نام برای جواز می‌گوید که روش بررسی هویت و صلاحیت افراد به گونه‌ای شده که هر کسی می‌تواند ادعا کند در رشته مورد نظر خود بهترین است و برای خود جعل مدرک و توانمندی کند و هر کسی برای خودش بگوید که دکتر است یا مهندس است بی‌آنکه سررشته‌ای در حوزه مورد نظر داشته باشد.

نکته دیگری که در روند صدور جواز بدون در نظر گرفتن صلاحیت اشخاص مشهود است، پایین آمدن کیفیت کار است. رئیس اتحادیه صنف سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین ضمن اشاره به این نکته می‌گوید: کسی که جعل می‌کند، پس از ورود به این رشته در کسب و کارش هم می‌تواند جعل کند و باید با راهکارهایی او را محروم کرد.

گفتنی‌ست درگاه ملی صدور مجوزهای کسب و کار از ابتدای سال جاری توسط دولت و وزارت‌ اقتصاد و دارایی راه‌اندازی و مشکلات مذکور را ایجاد کرده است.

رحیمی همچنین در توضیح چالش‌های مربوط به مالیات که این روزها بحث داغ تقریبا همه صنوف است، به گردش بالای حساب اعضای اتحادیه اشاره می‌کند و می‌گوید که سازمان امور مالیاتی به چشم برخی صنوف دیگر که سود بیشتری دارند، به ما نگاه می‌کند. رئیس اتحادیه صنف سازندگان مصنوعات و فروشندگان فلزات رنگین، توضیح می‌دهد که «در حال حاضر سودآوری نسبت به گردش حساب خیلی کمتر و در عین حال، مالیات نسبت به سود حاصله خیلی بیشتر است.»

کد خبر: ۲۶۳٬۰۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha