۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
سفرها در نوروز ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود
معاون گردشگری کشور:

سفرها در نوروز ۱۴۰۳ متفاوت خواهد بود

شالبافیان، معاون گردشگری کشور به ستادهای اجرایی سفر و همکاران استانی تاکید کرد که دست اندرکاران نوروزی را نسبت به الگوی متفاوت سفر در سال جدید آگاه کنند و تمام امکانات موجود تجهیز شوند.

به گزارش بازار، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور گفت: پیش بینی می شود سفر هموطنان قبل از تعطیلات سال جدید و بعد از ایام ماه مبارک رمضان موجب ایجاد توزیع زمانی گسترده سفر در نوروز ۱۴۰۳ شود که این موضوع نیازمند اتخاذ تمهیدات جداگانه در زمینه های مختلف و تعریف الگوی اسکان، منطبق با روزهای مذکور است.

رئیس ستاد مرکز هماهنگی خدمات سفر افزود: با توجه به توزیع زمانی و تعداد کم روزهای تعطیل از ابتدای امسال، تقاضای سفر به خصوص با خودروی شخصی تقاضای انباشت شده ای است که باید مدیریت شود. معاون گردشگری با اشاره به اینکه باید در انتظار تعطیلات پیش از موعد ویژه سال ۱۴۰۳ باشیم تصریح کرد : نگاه به تعطیلات دو ماه بهمن و اسفند و نیز ایام ماه مبارک رمضان نشان می دهد که ما باید به استقبال سفرهای هموطنانمان در ماههای پایانی سال برویم.

وی افزود: طبق بررسی ها و پیش بینی های بعمل آمده از ابتدای بهمن‌ تا پایان فروردین ماه با استقبال سفرهای مردمی روبرو خواهیم بود لذا این موضوع الگوی متفاوتی از توزیع سفرها را در سفرهای نوروزی بعد از گذار از دوران‌ کرونا نشان می‌دهد که نیازمند تمهیدات متفاوتی است.

شالبافیان به ستادهای اجرایی سفر و همکاران استانی تاکید کرد که دست اندرکاران نوروزی را نسبت به الگوی متفاوت سفر در سال جدید آگاه کنند و تمام امکانات موجود از جمله اسکان و استراحت گاهها شناسایی و تجهیز شوند.

وی با اشاره به نتایج طرح دو روزه شدن تعطیلات و تاثیر مستقیم آن در توزیع سفرهای کوتاه مدت و فعال شدن تاسیسات گردشگری در طول سال، بر هم افزایی و هماهنگی بیشتر در راستای کیفیت مطلوب خدمات دهی سفرهای داخلی تاکید کرد.

کد خبر: ۲۶۲٬۸۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha