۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
چرا بازنشستگان را در لایحه اصلاحی مقابل مجلس قرار داده‌اند
عضو کمیسیون عمران مجلس:

چرا بازنشستگان را در لایحه اصلاحی مقابل مجلس قرار داده‌اند

حسینی، عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: حوزه‌های توسعه‌ای در بودجه ۱۴۰۳ با این لایحه بدون حرکت می‌ماند و ما فقط می‌خواهیم وضع کشور را حفظ کنیم.

به گزارش بازار، سید البرز حسینی در نشست صحن علنی امروز (چهارشنبه ۲۹ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با بیان اینکه اولین ایراد وارد به لایحه اصلاحی عدم پایبندی به برنامه هفتم توسعه بوده که حدود ۶ ماه در دولت و مجلس روی آن بحث شد، گفت: تنظیم‌کنندگان و تدوین‌کنندگان بودجه باید به این سوال پاسخ دهند که آیا اصل برنامه هفتم را قبول دارند یا خیر، سوال این است این بودجه بر اساس کدام برنامه نوشته شده، لایحه دولت یا آنچه که در مجلس مورد توافق قرار گرفت.

نماینده مردم خدابنده در مجلس ادامه داد: در حوزه توسعه و عمران کشور بودجه تملک دارایی صفر بوده و یک ریال به بودجه‌ عمرانی اضافه نشده است، رقم ۳۰ همت برای قیر کشور که رقمی حداقلی بوده مشخص نیست از کجا قرار است تأمین شود.

وی تصریح کرد: حوزه‌های توسعه‌ای در بودجه ۱۴۰۳ با این لایحه بدون حرکت می‌ماند و ما فقط می‌خواهیم وضع کشور را حفظ کنیم.

حسینی یادآور شد: از سوی دیگر یکی دیگر از سیاست‌های ما در برنامه هفتم مهار تورم بود که این سیاست نیز در بودجه ۱۴۰۳ رعایت نشده است. متأسفانه در این لایحه اصلاحی بازنشستگان را مقابل مجلس قرار دادند به طوری که مجلس در صورتی می‌تواند به متناسب‌سازی رأی مثبت بدهد که با افزایش یک درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز موافقت کرده باشد. چه توضیحی برای این کار وجود دارد، این چه تصمیمی است که تورم را اضافه می‌کند. حتی خانواده معظم شهدا نیز به این بند اضافه شدند و کار بدتر هم شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأکید کرد: در بحث ضریب حقوق نیز با توجه به اینکه تورم بالای ۴۰ درصد است چطور انتظار می‌رود که با ۱۸ درصد افزایش حقوق انتظار راندمان مناسب از کارمندان داشت.

وی یادآور شد: در حوزه سهام عدالت نیز دولت به درستی قانون را اجرا نمی‌کند و پول پرداختی نیز به قشر آسیب‌پذیر واصل نمی‌شود.

حسینی افزود: در بحث اصلاح نرخ خرید گندم نیز ما پیش از این قانونگذاری خوبی داشتیم و در این حوزه به خودکفایی رسیدیم اما آنچه امروز در لایحه اصلاحی آمده ولنگاری است که پیام خوبی به کشاورز نمی‌دهد.

کد خبر: ۲۶۲٬۷۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha