۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶
موفقیت ایران در بارگذاری چشمه پرتودهی سامانه تهران
رییس سازمان انرژی اتمی ایران خبر داد

موفقیت ایران در بارگذاری چشمه پرتودهی سامانه تهران

اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی در مراسم بارگذاری چشمه پرتودهی سامانه تهران گفت: بازه زمانی برای پرتودهی اقلام پزشکی به دو و نیم دقیقه کاهش می یابد.

به گزارش بازار، محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به بارگذاری چشمه پرتودهی سامانه تهران پس از ۸ سال، اظهار کرد: بارگذاری و شارژ مجدد گامای تهران ابتدا این تأثیر را دارد که بازه زمانی که برای پرتودهی اقلام پزشکی انجام می‌شد، به دو و نیم دقیقه کاهش یابد که راندمان کار به چهار و نیم برابر افزایش می‌یابد.

اسلامی در جریان ارتباط زنده تلویزیونی گفت: اقلام مصرفی پزشکی، یکی از الزامات استاندارد است و امنیت آن در حوزه سلامت نیاز به پرتودهی دارد که سامانه تهران بالاترین نقش و سهم را دارد که به صورت ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌دهد و با افزایش راندمان، حجم بیشتری از اقلام مصرفی پزشکی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: سامانه پرتودهی تهران آمادگی دارد با بهره‌وری بالاتر و کاهش مدت زمان مورد نیاز برای ارایه محصولات مطابق برنامه پرتودهی شرکت‌ها و مؤسسات اقدام کند.

وی ادامه داد: اقلامی که قبلاً برای استرلیزه‌کردن از روش‌های دیگری استفاده می‌شد، به این فرایند اضافه شده که یک گام بزرگ امنیت‌بخش از لحاظ ایمنی و سلامت برای جامعه قلمداد می‌شود.

اسلامی با اشاره به تأمین منابع چشمه گاما، افزود: با توجه به توسعه پرتودهی که در سطح کشور وجود دارد، سامانه‌های مولد پرتو در یک شبکه دانش‌بنیانی ساخته‌ایم که منابع آن‌ها تأمین شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت: تا پایان دولت سیزدهم، ۳ منطقه دیگر به این ۲ منطقه‌ای که از پرتودهی گاما استفاده می‌کند، اضافه خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۲٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha