۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
تولید و صادرات بیش از ۳ میلیون قوطی انواع کنسرو؛ اشتغال زایی تا درآمد ارزی با حمایت های بنیاد برکت
مدیر فروش اوکادو رویال مطرح کرد

تولید و صادرات بیش از ۳ میلیون قوطی انواع کنسرو؛ اشتغال زایی تا درآمد ارزی با حمایت های بنیاد برکت

صحرایی مدیرفروش شرکت کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس به بازار گفت: در حال حاضر سالانه در حدود ۳ میلیون قوطی انواع کمپوت و کنسرو تولید و به کشورهای دیگر صادر می کنیم.

بازار؛ گروه صنعت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) همواره در راستای اشتغال زایی و کمک به توسعه مناطق کم تر توسعه یافته از مجموعه هایی که ظرفیت اقتصادی خوبی دارند حمایت می کند. یکی از مجموعه های مورد حمایت این بنیاد شرکت کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس با نام تجاری اوکادو رویال است که نه تنها توانسته در بازار مصرف داخلی جایگاه خوبی برای خود بیابد بلکه با ارائه کالاهای با کیفیت به بازارهای صادراتی هم راه یافته است.

مجموعه ای که با تولید انواع کنسرو های غیرگوشتی و کمپوت فعالیت خود را ابتدا در استان کرمانشاه آغاز کرده و نه تنها در سایر استان ها هم تولید دارد بلکه محصولات آن به حداقل پنج کشور دنیا نیز صادر می شود.

صادراتی که عواید آن به استان و کشور می رسد و به اشتغال مردم بومی نیز کمک شایانی می کند. در این رابطه سید خلیل صحرایی مدیر فروش شرکت کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس در گفت و گو با بازار توضیح می دهد:

* در حال حاضر بفرمایید شرکت کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس چه محصولاتی تولید می کند؟

همانطور که می دانید به طور کلی صنایع غذایی اوکادو تولیدکننده انواع کنسرو های غذایی غیر گوشتی و کمپوت ها است. همچنین این مجموعه نسبت به تولید انواع سس ها هم اقدام می کند و به تازگی نیز تولید کمپوت آلوئه ورا را آغاز کرد ایم.

* چه مدت است که در حوزه تولید انواع کنسرو، کمپوت و سس ها فعالیت دارید و بفرمایید بیشتر تولیدات تان برای مصرف در چه بازار هایی است؟

حدود ۱۰ سالی است که شرکت کشت و صنعت بهساز غذای زاگرس فعالیت دارد. ابتدای فعالیت شرکت، تولید بسیار پایین بود اما الان به قدری پیشرفت کرده ایم و کار را توسعه داده ایم که فقط از یک کارخانه سالانه ۲۰ کانتینر حاوی حدود یک میلیون ۲۰۰ تا یک میلیون ۵۰۰ قوطی کنسرو صادرات داریم.

بخشی از تولیدات شرکت صرف رفع نیاز بازار داخلی می شود که حجم آن در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار قوطی در سال است

البته بخشی از تولیدات شرکت صرف رفع نیاز بازار داخلی می شود که حجم آن در حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار قوطی متناسب با نیاز بازار داخلی در سال است.

* اشاره کردید که فقط از یک کارخانه سالانه حدود ۲۰ کانتینر صادرات دارید، بفرمایید مجموع صادرات سالانه شرکت چقدر است؟

همانطور که اشاره کردم حجم صادرات یاد شده فقط متعلق به یک کارخانه اوکادو رویال است. این درحالی است که صادرات شرکت فقط به تولیدات خود محدود نمی شود و بخشی از سفارش های صادراتی را برون سپاری کرده ایم و شرکت های دیگر کار تولید آن ها را انجام می دهند؛ چرا که درخواست بازارهای هدف صادراتی خیلی بالا است.

* عمده مشتریان اوکادو رویال کدام کشورها هستند؟

عراق و پاکستان بسیار خواهان محصولات مجموعه ما هستند. بر همین اساس ۲ کارخانه در مشهد و تبریز بر اساس سفارش مجموعه ما تولید انجام می دهند و مابقی ظرفیت صادراتی را با کمک آن ها پر می کنیم.

مجموع صادرات سالانه اوکادو رویال رقمی در حدود ۳ میلیون قوطی است

بر این اساس می توان گفت شاید مجموع صادرات سالانه اوکادو رویال رقمی در حدود ۳ میلیون قوطی باشد.

* برای این حجم از تولید چقدر اشتغال زایی کرده اید؟

در کارخانه واقع در استان کرمانشاه به طور مستقیم برای ۵۰ نفر اشتغال زایی کرده ایم. البته ظرفیت اشتغال زایی این مجموعه به همین جا محدود نمی شود و مرز نشین های کشور نیز از جمله کسانی هستند که برای آن ها اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است. اشتغالی که باعث شده قاچاق کاهش یابد و مردم نیز فرصتی برای درآمد زایی بیابند.

کد خبر: ۲۶۲٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha