۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
۳۴ پروژه در مرکز تفریحی و گردشگری بام خرم‌آباد اجرا می‌شود
استاندار لرستان:

۳۴ پروژه در مرکز تفریحی و گردشگری بام خرم‌آباد اجرا می‌شود

لرستان- استاندار لرستان گفت: ۳۴ پروژه مختلف مطابق با استانداردهای بین‌المللی در مرکز تفریحی و گردشگری بام خرم‌آباد اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی اظهار داشت: یکی از استعدادهای خوب استان لرستان مجموعه بام خرم‌آباد است که می‌توان به عنوان یکی از مراکز مهم تفریحی و گردشگری استان به آن اشاره کرد.

وی با بیان اینکه از ۷۰۰ هکتار مساحت این مجموعه ۶۰۰ هکتار آن فضای سبز است، افزود: بخش اصلی آن فضای سبز و درختکاری و به طور اخص درختان مثمر است؛ به دلیل محدودیت‌هایی که در منابع دولتی داریم و نیازمندی‌هایی که منطقه دارد تاکنون نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام دهیم.

استاندار لرستان به لزوم ساماندهی و طراحی مدل خوبی که با شرایط زیست محیطی و منطقه‌ای سازگار باشد اشاره و عنوان کرد: از اجرای طرح‌های حامی محیط زیست در این مجموعه استقبال می‌کنیم تا فضای مناسبی برای شهروندان لرستان و سایر استان‌ها فراهم شود.

وی بر لزوم ایجاد فعالیت‌های اقتصادی سازگار با طبیعت در این مجموعه تاکید کرد و گفت: طرح اولیه آن با ۳۴ پروژه مختلف مطابق با استانداردهای بین‌المللی از جمله ایجاد شهر بازی سرپوشیده، مراکز بوم گردی، سایت اسب سواری، پیست‌های دوچرخه سواری، ماشین سواری، ورزش‌های هوایی و باند فرود و سایر مواردی که می‌توانند ضمن سازگاری با این مجموعه ایجاد جاذبه گردشگری داشته باشند، مورد نظر است.

خادمی اظهار کرد: این طرح توسط مشاور تهیه شده و با سازمان‌های مردم نهاد موضوع را مطرح کرده و انتظار داریم با کمک آن‌ها این پروژه را مدیریت کنیم و در آینده نزدیک این طرح را برای جذب سرمایه گذار به فراخوان گذاشته که بتوانیم در هر قسمتی سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح از یک طرف به آبادانی بیشتر این مجموعه کمک می‌کنیم و از طرفی به ایجاد اشتغال و درآمد زایی پرداخته و در بحث نگهداری موفق‌تر عمل خواهد شد؛ امیدواریم با ایجاد و توسعه این مرکز تفریحی و گردشگری زمینه رفاه مردم متناسب با توسعه محیط زیست فراهم شود.

کد خبر: ۲۶٬۲۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha