۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
استقبال چشمگیر علاقمندان از صنایع دستی ایران در ترکیه

استقبال چشمگیر علاقمندان از صنایع دستی ایران در ترکیه

نمایشگاه بین المللی سوغات و صنایع دستی در استانبول ترکیه که با حضور صنعتگران ایرانی از ۲۳ آذر ماه سال جاری آغاز شده بود به کار خود پایان داد.

به گزارش بازار، نمایشگاه بین المللی سوغات و صنایع دستی در استانبول ترکیه که با حضور صنعتگران ایرانی از ۲۳ آذر ماه سال جاری آغاز شده بود به کار خود پایان داد.

حضور صنعتگران ایرانی در نمایشگاه سوغات و صنایع دستی استانبول که با هدف به نمایش گذاشتن طرح ها و محصولات جدید، بازاریابی، دسترسی به فروشگاه‌ها و کارگاههای مناطق گردشگرپذیر، آشنایی و ملاقات با عمده فروشان مهم از سراسر جهان و افزایش آگاهی از دستاوردهای جدید آغاز شده بود با استقبال چشمگیری از سوی علاقمندان و فعالان این حوزه از سراسر جهان مواجه شد.

حسن دیده بان رایزن فرهنگی ایران در بازدید از این نمایشگاه و پاویون ایران در ترکیه گفت: اشتراکات فرهنگی دو کشور عامل مهمی در عرضه و فروش صنایع دستی ایران به ترکیه است چرا که با توجه به این اشتراکات، می‌توان صنایع دستی کشورمان را در ترکیه به صورت عمده عرضه و در کنار آن خرده‌فروشی را از طریق شرکت های کوچکتر انجام داد.

وی گفت: با دعوت از فعالان صنایع دستی در کشور های منطقه و جهان به منظور بازدید از صنایع دستی ایران در این نمایشگاه، تلاش های خوبی کردیم تا بازارهای جدیدی را برای فعالیت صنعتگران این حوزه ایجاد کنیم.

رشته هایی همچون چرم دوزی، چوب، سفالگری، فرش و گلیم، زیورآلات سنتی، نمد مالی و سنگهای قیمتی از جمله صنایعی بودند که در سومین نمایشگاه بین المللی سوغات و صنایع دستی استانبول حضور پر رنگ تری داشتند. این صنعتگران از استان‌های تهران، فارس، مرکزی اصفهان، همدان، کرمان، یزد و خوزستان در این رویداد سالانه حضور پیدا کرده بودند.

کد خبر: ۲۶۲٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha