۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۵
مبنای درستی برای قیمت گذاری زنجیره تامین مرغ وجود ندارد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

مبنای درستی برای قیمت گذاری زنجیره تامین مرغ وجود ندارد

گرگان- یحیی پور، مدیر عامل زنجیره تولید گوشت مرغ بیتامین گفت: مبنای درستی برای قیمت گذاری زنجیره تامین مرغ وجود ندارد.

سید رضا یحیی پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: بخش دولتی فشار زیادی را به آخرین حلقه زنجیره تولید مرغ یعنی کشتارگاه وارد می کند بدین صورت که مرغ با قیمت آزاد به کشتارگاه وارد اما با وضع قوانین و مصوبات خارج از موضوعیت و حقانیت، با قیمت مصوب از کشتارگاه خارج می شود.

مدیر عامل زنجیره تولید گوشت مرغ بیتامین عدم مشخص بودن قیمت تمام شده هر کدام از ارکان زنجیره تولید مرغ از چالش های این صنعت عنوان کرد و افزود: هیچ مبنای درستی در قیمت گذاری وجود ندارد و هر کدام از تشکل ها با توجه به نوسانات شدید و متغیرهای مختلف این قیمت گذاری را انجام می دهند.

به گفته وی، پنج حلقه شامل حلقه مرغ مادر، جوجه کشی، کارخانه خوراک، کشتارگاه و حلقه پرورش مرغ گوشتی در این زنجیره تاثیر گذار هستند.

یحیی پور ادامه داد: طی پنج سال اخیر سه حلقه کاملا سود ده و دو حلقه دیگر کاملا ضرر ده بودند.

این فعال صنعت طیور اضافه کرد: مجموعه هایی که صرفا در زمینه حلقه های سودده این زنجیره فعالیت داشتند سود انباشته زیادی کسب کرده و دارندگان دو حلقه دیگر متضرر و مجموعه آنها دچار ورشکستگی شد.

بارها از مراجع قضایی و امنیتی خواسته ایم که ورود کرده و ضرر های ماهیانه واقعی کشتارگاه ها را محاسبه و فکری به حال این وضعیت کنند.

وی تاکید کرد: زنجیره های مرغ هم که شامل پنج حلقه مذکور هستند شاید بتوانند در یک تراز متعادل قرار بگیرند اما وجود چنین شرایطی طی پنج سال متوالی نشاندهنده عدم مدیریت صحیح در این صنعت است.

کد خبر: ۲۶۲٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha