۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
احداث ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان/مرز باشماق مریوان نیازمند مدیریت واحد و یکپارچه است
استاندار کردستان:

احداث ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در کردستان/مرز باشماق مریوان نیازمند مدیریت واحد و یکپارچه است

سنندج – زارعی کوشا، استاندار کردستان از احداث ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در دو سال اخیر خبر داد و گفت: عملکرد استان در دو سال اخیر در این بخش بسیار خوب و رضایت بخش بوده است.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌ المللی و مدیر کل راهداری استان که در سالن شهدای گمنام برگزار شد در خصوص موضوعات مختلف در حوزه راهداری، تخصیص اعتبار برای بهسازی محورهای مواصلاتی استان و ساماندهی مرزها به بحث و گفت ‌گو پرداخت.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در این جلسه اظهار کرد: باتوجه به اینکه کردستان مرزهای زیادی با اقلیم کردستان دارد و جزو پرترددترین مرزهای کشور است، حائز اهمیت و نیازمند انجام اقدامات کاربردی است.

داریوش امانی با بیان اینکه با پیگیری استاندار کردستان در دولت سیزدهم، تملک اراضی در حوزه مرز انجام شده است، ادامه داد: با همت و عزم جدی استاندار مردمی، هفت هکتاری که قبلا برای پایانه مرزی در نظر گرفته شده بود به ۵۰ هکتار افزایش پیدا کرد و قرار است فازهای دوم و سوم این پایانه بزرگ انجام شود که نیازمند تعامل دستگاه‌ های ذیربط در استان و سطح ملی است.

وی به پیشرفت قابل ملاحظه میانگین احداث راه‌های روستایی استان کردستان در مقایسه با مدت مشابه سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های متولیان امر در کردستان، قریب به ۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث و همچنین روکش آسفالت با توجه به کمبود قیر، انجام شده است.

استاندار کردستان در این جلسه عملکرد حوزه‌ راهداری در بخش‌های مختلف را مثبت و مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: در دو سال گذشته بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده که چند برابر میانگین سال‌های گذشته است.

اسماعیل زارعی کوشا ساماندهی و مدیریت مرز را نیازمند تصمیم ملی در سطح کلان، عنوان کرد: برای ساماندهی مرز باشماق هماهنگی سه جانبه بین سازمان راهداری، گمرک ایران و استان نیاز است، لذا علی رغم جلسات قبلی، هفته آینده نیز در این راستا با حضور متولیان، جلسه ‌ای در تهران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی پایانه باشماق امروز در سامانه قرار گرفته و مشاور و پیمانکار آن به زودی تعیین می ‌شود، افزود: امیدواریم نیازهای اساسی مرز باشماق با هماهنگی لازم در کمترین زمان به نتیجه برسد.

استاندار کردستان با تشریح برنامه‌ های استان در حوزه راهسازی، گفت: موقعیت جغرافیایی استان و ظرفیت اقتصادی آن در حوزه مرزی، موجب تردد بالای جاده ‌ای شده است که ضرورت جدی به بهسازی و تامین ایمنی آن را می‌ طلبد.

زارعی کوشا ضمن قدردانی از داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ‌ای به جهت حمایت از تملک اراضی طرح توسعه پایانه مرزی باشماق در استان، یادآور شد: اقدامات خوبی در حال انجام است که به طور قطع تبعات مثبت آن بر ایمنی جاده‌ها، اقتصاد، رفاه و معیشت مردم استان تأثیرگذار خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha