۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۷
اتمام نصب ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان دولت سیزدهم
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت خبر داد

اتمام نصب ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان دولت سیزدهم

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت اعلام کرد که با همدلی و همکاری دولت و بخش خصوصی، نصب ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد.

به گزارش بازار، سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، در بازدید از طرح بزرگ صنعتی مانا انرژی پاک تولید کننده سلول‌های خورشیدی در شهرستان محلات ضمن ابراز امیدواری بر رفع مشکل ناترازی فعلی در حوزه برق، گفت: برای جلوگیری از رشد بی‌رویه مصرف برق، با الزام به‌کارگیری الکتروموتورهای پر بازده مغناطیسی (BLDC) در کولرهای آبی، جایگزینی تولید لامپ‌های LED به‌جای لامپ‌های پر مصرف و ترویج موتورگیرلس در آسانسورها در قالب تفاهم‌نامه ۳ جانبه با وزارت نیرو و سازمان استاندارد، ریل‌گذاری مناسبی برای ارتقای بهره‌وری در تجهیزات برقی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: با همدلی و همکاری دولت و بخش خصوصی، نصب ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد.

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت در ادامه تاکید کرد: هفته گذشته شاهد افتتاحیه الکتروموتورهای پر بازده مغناطیسی در شرکت نیان‌الکترونیک مشهد بودیم که نتیجه پیگیری‌های مدیران پر تلاش این شرکت دانش‌بنیان و حمایت‌های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی است.

موسوی همچنین گفت: طی هفته‌های آتی، سایر واحدهای تولیدی در این حوزه به بهره‌برداری می‌رسند که گزارش آن به مرور اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۲٬۰۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha