۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
بانکی ها آماده ریزش؟| تجربه بیشترین افت در بانک صادرات
صنعت بانکی در هفته ای که گذشت

بانکی ها آماده ریزش؟| تجربه بیشترین افت در بانک صادرات

صنعت بانکداری وضعیت بنیادی قابل قبولی دارد؛ اما نمودار شاخص به ما نشان میدهد احتمال ریزش بیشتر وجود دارد، پس باید مواظب سهام بانکی بود.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت بانکداری که در حال حاضر در شمار ۱۰ صنعت برتر بازار بورس و اوراق بهادار قرار دارد، در دهه ۸۰ شمسی وارد این بازار شد و در کمتر از یک دهه توانست جایگاه قابل قبولی را به دست آورد. در واقع صنعت بانکداری علی‌رغم زمان کمی که از پیوستنش به بازار بورس می‌گذرد، از پیشینه و بنیادی قوی برخوردار است. صنعت بانکداری یکی از صنایع با اهمیت در هر کشوری است و تامین مالی پروژه‌های خرد و کلان را به عهده دارد. شیوه مدیریت بانک ها در این صنعت تغییر کرده است و از روش‌های جدیدی در این صنعت استفاده می‌گردد. با این حال همچنان از ماموریت های تعریف شده فاصله دارند و یکی از منابع مهم تولید تورم به شمار می روند.

گروه بانکی روندی خنثی در پیش گرفته و باید دید آیا شاخص صنعت میتواند مقاومت پیش رو را شکسته و صعودی شود یا ریزش ادامه خواهد داشت؟ در صورت افزایش تقاضا و جو مثبت بازار بورس، میتوانیم به رشد سهام بانکی نیز امیدوار باشیم؛ در غیر اینصورت تا حمایت معتبر قبلی ریزش محتمل است

آخرین اخبار بانکی

استفاده از رمزریال برای تامین مالی کلانشهرها، پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نهضت ملی مسکن در ۲ سال گذشته، افزایش ۲۴ درصدی تسهیلات پرداختی توسط شبکه بانکی، کسب رتبه برتر بانک سپه در تعداد تراکنش‌های شبکه پرداخت و کارتخوان فروشگاهی، مجهول الوصولی بودن ۶۵ درصد مطالبات غیر جاری بانک ها، ارتقای همکاری‌های اقتصادی و بانکی میان ایران و عمان، پرداخت ۱ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج توسط بانک سامان، فعال شدن شعب سیار بانک سینا در مناطق محروم، پرداخت بیش از ۱۷۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن از آخرین اخبار صنعت بانکداری در هفت روز گذشته میباشند.

بانکی ها آماده ریزش؟| تجربه بیشترین افت در بانک صادرات

تحلیل تکنیکال شاخص بانکی

در ۲۸ مرداد ماه پس از اینکه شاخص بانکی در ناحیه ۸ هزار و ۲۰۰ حمایت شد، ۱۲ درصد رشد کرد و دوباره به اصلاح روی آورد. در حال حاضر شاخص به مقاومت ۹ هزار و ۲۶۰ واکنش منفی داده و در اوسیلاتور آر اس آی و متحرک های حجمی، نشانه های منفی دیده میشود. شاخص باید مقاومت ۹ هزار و ۲۶۰ را شکسته و بالای آن تثبیت شود؛ در غیر اینصورت، تا حمایت معتبر ۸ هزار و ۲۰۰ اصلاح خواهد کرد. با افزایش تقاضا در بازار می توان به شکست مقاومت امیدوار بود و به دنبال آن میتوانیم شاهد صعود سهام شرکت های بانکی باشیم.

بانک پاسارگادو ایران زمین بیشترین رشد و بانک صادرات و اقتصاد نوین بیشترین افت قیمتی را در این هفته داشتند


با توجه به نمودار زیر، بانک پاسارگادو ایران زمین بیشترین رشد و بانک صادرات و اقتصاد نوین بیشترین افت قیمتی را در این هفته داشتند.

بانکی ها آماده ریزش؟| تجربه بیشترین افت در بانک صادرات

بنظر میرسد گروه بانکی روندی خنثی در پیش گرفته و باید دید آیا شاخص صنعت میتواند مقاومت پیش رو را شکسته و صعودی شود یا ریزش ادامه خواهد داشت؟ در صورت افزایش تقاضا و جو مثبت بازار بورس، میتوانیم به رشد سهام بانکی نیز امیدوار باشیم؛ در غیر اینصورت تا حمایت معتبر قبلی ریزش محتمل است.

کد خبر: ۲۶۱٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha