۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
صنایع دستی از ادبیات توسعه کنار گذاشته شده است
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور:

صنایع دستی از ادبیات توسعه کنار گذاشته شده است

جلالی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: صنایع دستی و هنرهای سنتی خیلی وقت است دچار انزواست و میراث فرهنگی هم آن را موزه ای تر کرده است متاسفانه ما آن را از ادبیات توسعه کنار گذاشته ایم.

به گزارش بازار، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان این مطلب گفت: صنایع دستی یک روز هنر زیستی ما بوده است و برنامه ریزی فرهنگی همواره از نخ تسبیح یاد میکند که اجناس متجانس را به هم وصل میکرد، اما امروز ما به چسب فرهنگی نیاز داریم تا نا متجانس ها را به هم وصل نماید.

جلالی با اشاره به نیاز این حوزه به نوآوری در طراحی و تولید محصولات افزود: چابکی در عمل و هوشمندی در زوایای دید می تواند صنایع دستی را از وضعیت موجود رهایی بخشد.

معاون وزیر در حوزه صنایع دستی با اشاره به ضعف پژوهش در آثار تولیدی افزود: سیاستگذاران، کارشناسان و مردم سه ضلع یک مثلث نامتساوی هستند و در آثار تولید شده ی ما، تحقیق و پژوهشی وجود ندارد این در حالی است که ما می‌توانیم با سوالات درست، پژوهش های موثر و مفیدی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در یک دوره ای کشور گشایی و توسعه مرزهای فیزیکی، قدرت کشورها را تعیین میکرد اما امروز عصر جهان آرایی است و هنر معماری که تلفیقی از مهندسی و هنر است می‌تواند این پیوستها را زنده کند.

کد خبر: ۲۶۱٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha