ساخت مسکن ملی رکود بازار آهن را ریشه‌ کن می‌کند
رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران:

ساخت مسکن ملی رکود بازار آهن را ریشه‌ کن می‌کند

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اجرایی شدن پروژه‌های بزرگی مانند ساخت مسکن ملی تمام صنایع کشور را درگیر می‌کند و در نتیجه، محرکی برای رشد اقتصاد کشور نیز ایجاد می‌شود.

به گزارش بازار، حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران و رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران گفت: اجرایی شدن چنین پروژه‌های بزرگی تمام صنایع کشور را درگیر می‌کند و بر همین اساس، قطعاً انجام این طرح برای از بین بردن رکود بازار آهن و فولاد موثر واقع خواهد شد.

رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تهران با اشاره به بودجه ساخت یک میلیون مسکن در سال ۱۴۰۳ بیان کرد: یکی از شعارهای رئیس جمهور در اوایل شروع کار خود این بود که طی چهار سال ۴ میلیون مسکن ملی بسازد که این طرح باعث شد روزنه امیدی برای کارآفرینان و تامین کنندگان ساخت و ساز مسکن از جمله تولیدکنندگان آهن و فولاد، ایجاد شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، جلساتی در این زمینه با حضور برخی افراد برگزار شد؛ اما به هر دلیلی این جلسات ادامه پیدا نکردند و این طرح نصف و نیمه ماند.

رئیس اتاق اصناف تهران اظهار داشت: در این راستا، می‌توان گفت اگر برای ساخت مسکن در سال آینده بودجه‌ای تعریف شده، مسلماً می‌تواند به پویایی اقتصاد، ایجاد اشتغال و تولید کمک شایانی داشته باشد. بنابراین در صورتی که بتوانیم مصارف کشور را به طور دقیق تنظیم کنیم، قطعاً کارخانجات داخلی از آن استفاده می‌کنند و توزیع‌کنندگان و فروشندگان آهن و فولاد در این حوزه نیز سرمایه گذاری خواهند کرد.

به گفته رستگار، در صورتی که دولت انجام این طرح و تأمین منابع مالی آن را تضمین کند، اجرایی شدن نیز امکان‌پذیر شده و تأثیر بسزایی در بهبود وضعیت خواهد گذاشت.

رئیس اتاق اصناف تهران در پایان خاطرنشان کرد: بنابراین می‌توان گفت اجرایی شدن چنین پروژه‌های بزرگی تمام صنایع کشور را درگیر می‌کند و در نتیجه، محرکی برای رشد اقتصاد کشور نیز ایجاد می‌شود. بر همین اساس، قطعاً انجام این طرح برای از بین بردن رکود بازار آهن و فولاد موثر واقع خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۱٬۷۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha