۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
امسال کلزا در ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع کشور کشت شد
معاون طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی:

امسال کلزا در ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع کشور کشت شد

زنجان- معاون طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال کلزا در ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع کشور کشت شد، گفت: پیش بینی خرید تضمینی کلزا در کشور ۴۰۰ هزار تن است.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامحسین خدرایی ظهر پنجشنبه در بازدید از مزارع کلزا استان زنجان و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه پیش بینی خرید تضمینی کلزا درکشور ۴۰۰ هزار تن است، گفت: تاکنون۵۲ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده است. 

وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی به دنبال تعیین مناسب قیمت خرید تضمینی کلزا است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود با حذف ارز دولتی از واردات دانه‌های روغنی، قیمت کلزا در کشور افزایش یابد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی زنجان، با بیان اینکه امسال کلزا در ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع کشور کشت شد، گفت:سرانه مصرف روغن خوراکی در کشور ۱۸ کیلوگرم است و این سرانه در دنیا ۱۲ کیلوگرم است. 

خدرایی بر لزوم ضرورت حذف ارز دولتی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات روغن خام و دانه‌های روغنی در کشور تاکید کرد و افزود: اگر قرار باشد دانه‌های روغنی با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی وارد شود کشاورزان توان رقابت با واردات روغن و دانه‌های روغنی را نخواهند داشت. 

وی تاکید کرد: خرید تضمینی کلزا در حال حاضر چهار هزار و ۶۶۰ تومان است که با برنج، سیب زمینی، پیاز و صیفی جات قابل رقابت نیست. 

معاون طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در ابتدای دولت تدبیر  و امید درصد خوداتکایی کشور به دانه‌های روغنی چهار درصد بود که اکنون به ۱۶ درصد رسیده است.

خدرایی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی یک برنامه چهار ساله در زمینه توسعه کشت دانه‌های روغنی تدوین کرده است، تصریح کرد: توجه به توسعه کشت  دانه های روغنی از نظر اقتصادی به صرفه است.

کد خبر: ۲۶٬۱۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha