۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸
تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین
مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب خبرداد؛

تخصیص ۵۰ درصد اعتبارات پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین

زنجان- مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب گفت: ۵۰ درصد اعتبارات مصوب پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان – قزوین در سفر رییس‌جمهور به زنجان محقق شده است.

به گزارش بازار و به نقل از راه آهن شمالغرب کشور،منوچهر صفری،ر در مورد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهور به استان زنجان اظهار کرد: مهمترین مصوبات این سفر در حوزه حمل و نقل ریلی به پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان - قزوین مربوط می‌شود که در آن ۸۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح مورد تصویب قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این اعتبار ابلاغ شد، ابراز کرد: تخصیص و نقدینگی این مصوبه تا کنون ۵۰ درصد محقق شده است که برای تکمیل پروژه به پیمانکاران تزریق شده است.

مدیرکل راه‌آهن شمال‌غرب با بیان اینکه پروژه دوخطه‌کردن راه‌آهن زنجان – قزوین در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، عنوان کرد: چالش عمده برای تکمیل این طرح به بحث نقدینگی مربوط است و با تزریق اعتبار کامل خواهد شد.

وی ادامه داد: چنانچه اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه به زودی تخصیص یابد، تا آخر امسال یا اوایل سال بعد می‌توانیم شاهد بهره‌برداری از آن و وارد شدن به چرخه حمل و نقل ریلی باشیم.

صفری در مورد مشکل وجود معارض در محور تاکستان تصریح کرد: این چالش هنوز به طور کامل برطرف نشده است و استاندار قزوین و سایر مسئولان در صدد حل آن هستند.

وی در مورد درخواست‌ها و پروژه‌های راه‌آهن شمال‌غرب در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان گفت: مواردی احصا و به مسئولان ارشد استان اعلام شده و با اولویت‌بندی طرح‌ها، پروژه‌ها از طریق استانداری اعلام می‌شود.


کد خبر: ۲۶۱٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha