۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
کاهش کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیگیری شده است
نماینده مردم ساری در مجلس:

کاهش کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ پیگیری شده است

نماینده مردم ساری با بیان اینکه کاهش کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه پیگیری شده است، گفت: خط قرمز مجلس یازدهم از ابتدا مطالبات مردم و موضوعات دهک‌های ۱ تا ۵ است.

به گزارش بازار، علی بابائی کارنامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۱ آذرماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ گفت: از دولت بابت ارائه به موقع لایحه بودجه تشکر می‌کنم؛ ابتدای صبح با کلیات مخالف بودم اما پس از اینکه با آقای منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه صحبت کردم و ایشان مطرح کرد که بر اساس قانون جدید جداول مصارف ارسال نشده و در مرحله بعدی ارسال خواهد شد و مقرر شد که ایشان در دفاعیات خود عدد ۵۶ همتی که مورد توافق کمیسیون تلفیق، دولت و سازمان برنامه و بودجه است را اعلام کند نظرم تغییر کرد.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس با بیان اینکه خط قرمز مجلس یازدهم از ابتدا مطالبات مردم و موضوعات دهک‌های ۱ تا ۵ و به ویژه کارگران، کارمندان و بازنشستگان است، ادامه داد: عدالت در پرداخت‌ها یکی از موضوعاتی است که در برنامه هفتم پیگیری شد و اکنون نیز در لایحه بودجه به آن توجه شده است.

وی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۳ اولین بودجه‌ای است که بر اساس برنامه هفتم تدوین می‌شود، تصریح کرد: ما توقع نداریم که تمامی برنامه‌های ۵ ساله طی یک سال اجرایی شود بلکه در این یک سال باید زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود که رویکرد دولت در این بودجه نشان از حرکت دولت به این سمت دارد.

بابائی کارنامی با بیان اینکه کاهش کسری تراز عملیاتی در لایحه بودجه پیگیری شده است، افزود: توسعه حمل و نقل و افزایش شفافیت بودجه یکی از موضوعاتی است که در این لایحه مورد توجه قرار گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به تأمین بودجه مورد نیاز دهیاری‌ها و شهرداری‌های کوچک و بودجه‌های عمرانی بیان کرد: البته در جزئیات بودجه نکاتی وجود دارد که در کمیسیون تلفیق و از طریق مشورت با کارشناسان باید این اصلاحات صورت گیرد.

بابائی کارنامی با اشاره به ضرورت هدایت اعتبارات ناشی از مولدسازی دارایی‌ها به سمت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام تصریح کرد: دولت برای این موضوع اهتمام ویژه دارد.

وی ادامه داد: باید به موضوعاتی مانند پایه‌های مالیاتی توجه ویژه و در صورت نیاز اصلاح شود.

کد خبر: ۲۶۱٬۳۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha