۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۵
۵۰۰ پروژه درمانی طی این دو سال تکمیل شده است
سخنگوی دولت:

۵۰۰ پروژه درمانی طی این دو سال تکمیل شده است

بهادری، سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی گفت: ۵۰۰ پروژه درمانی طی این دو سال تکمیل شده که بیش از ۱۰۰ طرح آن ناظر بر مناطق محروم و کم‌برخوردار بوده است.

به گزارش بازار، جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با عنوان (پاسخگو در برابر جمهور) و با حضور علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت سیزدهم در این دانشگاه آغاز شد.

سخنگوی دولت در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: دولت سعی کرد در حوزه زیرساختی، در حوزه بهداشت و درمان سرمایه‌گذاری هایش را مضاعف کند.

وی افزود: با توجه مضاعف به پروژه‌ها و طرح‌های بهداشتی و درمانی در طول ۲ سال و چندماهی که از دولت سیزدهم گذشته است، حدود ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های فعال کشور افزوده شده است.

بهادری جهرمی اظهار کرد: با نهضت تکمیل طرح‌های نیمه تمامی که اتفاق افتاد، با تجهیز و نوسازی مراکز حدود ۱۰ درصد از تخت‌های بیمارستانی موجود در کشورمان در حدود این ۲ سال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه تخت های PICU در طول این دوسال تعداد آن از حدود ۵۰۰ هزار تخت بیشتر و دو برابر شده است، عنوان کرد: در حوزه تجهیز و توسعه طرح‌های درمانی حدود ۵۰۰ پروژه درمانی طی این دو سال تکمیل شده که بیش از ۱۰۰ طرح ناظر بر مناطق محروم بوده است، همچنین بیش از ۲ هزار طرح در حوزه پروژه های بهداشتی تکمیل و بهره برداری شدند.

سخنگوی دولت گفت: در حوزه مناطق محروم، توزیع پزشکان، دندان‌پزشکان، متخصصان و داروسازان نسبت به گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. ۵۳ مرکز دندان‌پزشکی در مناطق کمتر توسعه یافته، در این ۲ سال بهره‌برداری شده است.

بهادری جهرمی گفت: بنده در طول یکسال گذشته ۷۰ دانشگاه رفتم و حدودا ۱۲ جلسه دانشگاهی آقای رئیس جمهور حضور داشتند چه به صورت میزبان و چه میهمان.

وی با بیان اینکه در هفته اخیر بیش از ۳۰ جلسه دانشگاهی برگزار شد، ادامه داد: در تمام این جلسات حدودا وزیران حضور یافتند و بعضا چند جلسه شرکت داشتند.

سخنگوی دولت ادامه داد: هرچقدر در دانشگاه ها حاضر شویم بازهم کم است اما در حد توان این حضور صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: اگر ما با نیش و کنایه باهم برخورد کنیم مانع حضورمان در دانشگاه می‌شود، اگر بنده تصور کنم بجای پرسش سوال نیش و کنایه دریافت می کنم کمتر تمایل پیدا میکنم.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha