۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
۵۰۰ میلیون دلار ضمانت‌نامه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی صادر شد
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران:

۵۰۰ میلیون دلار ضمانت‌نامه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی صادر شد

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران گفت که از ابتدای امسال تا پایان آبان ۵۰۰ میلیون دلار ضمانت‌نامه برای صادرات خدمات فنی و مهندسی ارائه شده است که این میزان تا پایان سال افزایشی خواهد بود.

به گزارش بازار، امیر برهانی امروز (دوشنبه) در آیین پنجاهمین سالگرد تاسیس صندوق ضمانت صادرات با بیان اینکه در این نیم قرن بیش از ۲۳ میلیارد دلار خدمات بیمه ای و ضمانت صادراتی به تجار ارائه شده است، افزود: در این مدت فقط حوزه های داخلی مورد حمایت قرار نگرفته، بلکه به موسسات همراه خارجی نیز خدمات رسانی شده است.

وی با بیان اینکه صندوق ضمانت صادرات با تعداد بسیاری از بانک‌ها و بیمه‌ها برای ارائه خدمات نوین همکاری می کند، تصریح‌کرد: در دولت سیزدهم توجه به همسایگان و بازارهای نوین صادراتی در دستور کار قرار گرفت و صندوق به کشورهایی مانند عمان، قطر، بلاروس، صربستان، مجارستان و روسیه خدمات رسانی می کند.

این مقام مسوول ادامه‌داد: همچنین مقرر شده است تا با ۲ کشور آفریقایی تفاهم‌نامه امضا شود؛ بر این اساس، تا پایان سال بازار این قاره نیز به سبد صادراتی با ضمانت اضافه می شود و به ارائه خدمات خواهیم پرداخت.

برهانی با بیان اینکه حمایت از شرکت های دانش بنیان و صنایع پیشرفته مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: تامین و تسهیل گری مالی با حداقل وثیقه و تسهیل گری تجاری انجام شده است و شرکت های دانش بنیان و پژوهشگاه هایی با مصوبه حمایتی، ضمانت دریافت می‌کنند، زیرا فضای کشور برای این شرکت‌ها کوچک شده و زمان صادرات این بخش فرا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه خدمات فنی و مهندسی و کشاورزی در اولویت صادراتی و حمایتی تجاری قرار دارد، گفت: همکاری بسیاری با سازمان توسعه تجارت انجام شده است و در هر کشوری که مرکز تجاری راه اندازی شد، صندوق ضمانت صادرات نیز دارای نمایندگی است تا از خدمات این نهاد در حوزه برون مرزی استفاده شود.

مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات ایران تاکید کرد: تنها دوره ای که سرمایه در صندوق به ۲۴۷ میلیون یورو سرمایه ثبتی افزایش یافت، با حمایت «عباس علی آبادی» در سمت وزیر صنعت، معدن و تجارت بود اما صندوق ضمانت صادرات ایران حداقل به یک میلیارد دلار سرمایه ثبتی نیاز دارد تا مسیر حمایت از صادرات با شتاب بیشتری ادامه پیدا کند.

کد خبر: ۲۶۱٬۱۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha