۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
پنج هزار واحد مشاور املاک غیرقانونی در استان تهران پلمب شد
معاون مسکن و شهرسازی تهران:

پنج هزار واحد مشاور املاک غیرقانونی در استان تهران پلمب شد

معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به پلمب پنج‌هزار واحد مشاور املاک غیرقانونی در تهران اشاره کرد و گفت: متخلفان ۹۰۰ میلیارد تومان جرایم تعزیراتی پرداخت کردند.

به گزارش بازار، عبدالرضا غفوری افزود: در بازرسی‌های به‌عمل آمده توسط کارگروه شناسایی واحدهای مشاور املاک، نزدیک‌به ۲۸ هزار واحد فعال شناسایی شد که از این تعداد پنج‌هزار واحد متخلف از چرخه فعالیت خارج شدند.

وی بیان‌داشت: کارگروه شناسایی مشاوران املاک متشکل از وزارت راه و شهرسازی، نماینده دادستان و تعزیرات حکومتی است که تاکنون بیش از ۱۳ هزار بازدید از واحدهای مذکور انجام داده‌اند.

غفوری با اشاره برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای صدور ۲۴۵ هزار پروانه ساختمانی در استان تهران، گفت: تاکنون بیش از ۸۵ هزار واحد پروژه کاری شروع به فعالیت کرده‌اند و ۴۴ هزار پروانه نیز برای محلات بافت فرسوده صادر شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: طبق برنامه ریزی های به‌عمل آمده برای کنترل قیمت مسکن و تامین نیازهای استان تهران، مقرر شد که از سال ۱۴۰۰ به مدت چهار سال، تعداد ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در استان تهران تولید و ترمیم شود.

این مسوول ادامه‌داد: مطابق مصوبه شورای عالی شهر سازی و معماری به منظور جلوگیری از احتکار زمین، همه پروانه های ساختمان سازی که تغییر کاربری داده اند، در صورت عدم ساخت و ساز در مدت زمان تعیین شده باطل خواهد شد و تغییر کاربری نیز به حالت اولیه بازخواهد گشت.

کد خبر: ۲۶۱٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ایران دوست PL ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۱
      0 0
      احسنت....اگر بدقت کارشناسی شود یکی از علل افزایش قیمت و اجاره بهای کاذب مسکن افراد کم سواد و سودجویی هستند که با اجاره یک مغازه بدون جواز و با یک میز ویک خط تلفن بدون نیاز به تخصص خاصی قارچ گونه از این حرفه سود میبرند