۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
راه اندازی نخستین پالایشگاه نفت نیجریه| از بزرگترین پالایشگاه نفت آفریقا چه میدانیم؟

راه اندازی نخستین پالایشگاه نفت نیجریه| از بزرگترین پالایشگاه نفت آفریقا چه میدانیم؟

نخستین پالایشگاه نفت خام نیجریه از آمادگی برای دریافت اولین محموله نفت خام خود خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ نخستین پالایشگاه نفت خام نیجریه از آمادگی برای دریافت اولین محموله نفت خام خود خبر داد.

پالایشگاه نفت «دانگوت» به تازگی در کشور نفتی نیجریه ساخته شده و در حال حاضر بزرگترین پالایشگاه نفت قاره آفریقا محسوب میشود. قرار است نخستین محموله نفتی دانگوت به حجم یک میلیون بشکه از طریق فیلد نفتی شیل آگبامی وارد این پالایشگاه شود.

با اینحال، پالایشگاه مذکور تاکید کرده که هنوز آمادگی لازم برای تهیه سوخت از طریق پالایش نف خام را نداشته و صرفا قادر به تولید مشتقات اساسی نفتی است.

به گفته مسئولیت دانگوت، این پالایشگاه توان پالایش ۶۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز را داشته و قرار است طی روزهای آتی نیز ۵ میلیون بشکه نفت دیگر وارد این پالایشگاه شود.

بر اساس اعلام دولت نیجریه، ساخت پالایشگاه دانگوت بیش از ۲۰ میلیارد دلار هزینه در برداشته و قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴، سوخت های مختلفی همچون بنزین و گازوئیل با استاندارد اروپا نیز در این پالایشگاه تولید شود. این پالایشگاه در ماه می و توسط رئیس جمهور پیشین نیجریه یعنی محمدو بوهاری افتتاح شد.

به گفته مقامات نفتی نیجریه، ساخت این پالایشگاه می تواند نیجریه را از صادر کننده نفت خام به تولید کننده سوخت تبدیل نموده و از نیازهای مربوط به واردات سوخت این کشور بکاهد.

کد خبر: ۲۶۰٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha