مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تشکل‌های صنفی تا پایان ۱۴۰۲ تمدید شد
رئیس اتاق اصناف ایران:

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تشکل‌های صنفی تا پایان ۱۴۰۲ تمدید شد

صفایی، رئیس اتاق اصناف ایران از تمدید مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی تشکل‌های صنفی تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش بازار، مجتبی صفایی اظهار داشت: شرط معافیت تشکل‌های صنفی از پرداخت مالیات، انجام تکالیف مالیاتی (ارسال اظهارنامه و ارائه اسناد و مدارک) است؛ در غیر اینصورت اتاق‌ها یا اتحادیه‌ها بابت وجوه دریافتی (حتی وجوهی که به حکم و جواز قانون دریافت می‌کنند) مشمول مالیات خواهند شد.

وی بیان‌داشت: حسب توضیحات فوق ممکن است برخی از اتاق‌ها و اتحادیه‌ها با تصور اینکه در هر صورت از معافیت مالیاتی برخوردار هستند، در سال‌های گذشته اقدام به انجام تکالیف مالیاتی نکرده و در نتیجه، مکلف به پرداخت مالیات شده باشند.

این مقام صنفی افزود: قانون بودجه سال ۱۴۰۲ به‌منظور برخورداری اتاق‌ها و اتحادیه‌هایی که به دلیل عدم آگاهی از قانون، بین سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ مشمول مالیات شده و هنوز اقدام به پراخت آن نکرده‌اند، با رعایت شرایطی، فرصت دوباره برای ارسال اظهارنامه و ارائه اسناد و مدارک فراهم کرده است.

صفایی ادامه‌داد: فرصت مذکور فقط برای سال‌های عملکرد ۱۳۹۰ الی ۱۳۹۹ فراهم شده است. همچنین در صورتی امکان برخورداری از معافیت برای سال‌های مذکور فراهم است که مالیات سال مربوطه پرداخت نشده باشد.

وی اضافه‌کرد: با فرض وجود ۲ شرط فوق، برای برخورداری از معافیت، باید اظهارنامه سال عملکرد مربوطه تنظیم و اسناد و مدارک درآمدی و هزینه‌ایِ آن سال به اداره مالیاتی ذی‌صلاح ارائه شود.

رییس اتاق اصناف ایران خاطرنشان‌کرد: با توجه به سالیانه بودن احکام مالیاتی قانون بودجه، فرصت مذکور فقط تا پایان سال ۱۴۰۲ فراهم شده است.

وی تاکیدکرد: بنابراین، در صورتی که هر یک از اتاق‌ها و اتحادیه‌های تابعه به دلیل عدم انجام تکالیف مربوط به عملکرد سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ از معافیت مالیاتی محروم شده و هنوز مالیات آن سال پرداخت نشده باشد، مکلفند با ارائه اظهارنامه و اسناد و مدارک آن سال مطابق با شرایط اعلامی سازمان امور مالیاتی در بخشنامه شماره ۲۰۰/۱۴۰۲/۱۶ مورخ ۱۴ آبان۱۴۰۲، از فرصت مذکور بهره‌برداری کنند.

به گفته صفایی، در صورتی که اتاق یا اتحادیه‌ای از شرایط فوق برخوردار بوده اما تا پایان سال ۱۴۰۲ از فرصت فوق‌الذکر استفاده نکند، مسوولیت امر متوجه رئیس یا روسای مسوول خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۰٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha