۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
تکمیل ۲۰ پروژه کلان نفت، گاز و پتروشیمی در قزاقستان تا سال ۲۰۲۷
با دستور رسمی نخست وزیر؛

تکمیل ۲۰ پروژه کلان نفت، گاز و پتروشیمی در قزاقستان تا سال ۲۰۲۷

دفتر نخست وزیری قزاقستان از تصویب و ابلاغ طرح جامع توسعه پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی این کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ دفتر نخست وزیری قزاقستان از تصویب و ابلاغ طرح جامع توسعه پروژه های نفت، گاز و پتروشیمی این کشور خبر داد.

بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه تایمز آستانه، «علیخان اسماعیلوف» نخست وزیر قزاقستان طرح جامع توسعه پروژه های بزرگ نفتی و پتروشیمی این کشور برای سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ را به امضا رسانده که هدف اولیه آن، برآورده ساختن نیازهای بازار داخلی این کشور رو به توسعه به ویژه در صنایع مرتبط اعلام شده است.

در جریان این طرح جامع، قرار است ۲۰ پروژه نفت، گاز و پتروشیمی به ارزش ۳۷.۳ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۷ در قزاقستان به مرحله بهره برداری برسند. گفته می شود عمده پروژه های مذکور در فیلدهای برگ نفتی تنگیز، کاراچاگاناک و کاشاگان قرار گرفته اند.

دولت قزاقستان بنا دارد میزان تولید نفت خود را تا سال ۲۰۲۷ به ۱۰۵.۵ میلیون تن در سال افزایش داده همچنین، گاز تولیدی این کشور را نیز به بالای ۸۲ میلیون تن در سال برساند. قزاقستان همچنین سه پروژه بزرگ برای توسعه بازار پتروشیمی خود تا بازاه زمانی مذکور تعریف کرده است.

به عنوان مثال، تنها در پروژه توسعه پالایشگاه «شیمکنت» آستانه قصد دارد ظرفیت تولیدی این پالایشگاه را از ۶ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ به بالای ۱۲ میلیون تن تا سال ۲۰۲۹ افزایش دهد. بر اساس هدفگذاری دولت قزاقستان، این کشور می بایست سالانه بیش از ۱۸ میلیون تن به توان تولیدی خود در بخش محصولات نفتی اضافه نماید.

کد خبر: ۲۶۰٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha