۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
فعالیت ۲۷ شرکت دانش بنیان در ایلام| قرارگاه جهادی دانش بنیان تشکیل شد
مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام:

فعالیت ۲۷ شرکت دانش بنیان در ایلام| قرارگاه جهادی دانش بنیان تشکیل شد

ایلام- معتمدی، مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام با اشاره به فعالیت ۲۷ شرکت دانش بنیان در ایلام، گفت: قرارگاه جهادی دانش بنیان در استان تشکیل شده است.

زهره معتمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: هدف اصلی سازمان پارک علم و فناوری افزایش ثروت در جامعه از طریق تشویق و ارتقای فرهنگ نوآوری و افزایش قدرت رقابت بین شرکت‌ها و موسساتی است که متکی بر علم هستند.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری از طریق تسهیل جریان دانش و فناوری بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار به واسطه مراکز رشد، از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام افزود: پارک علم و فناوری ایلام به رغم اینکه یک مجموعه جوان و نوپا است، اما در مدت کوتاهی که از شکل گیری آن می‌گذرد توانسته به عنوان مرجع اصلی دریافت و هدایت ایده‌های فناورانه جوانان نخبه و اندیشمندان دانشگاهی و حرکت به سمت تحقق آینده پژوهی و ایده‌های ثروت ساز قدم چشم‌گیری بردارد.

وی ادامه داد: مجوز پارک علم و فناوری به طور رسمی از اواسط سال ۹۴ اعطا شد و به همین دلیل نیز پارک ایلام با تمرکزی که بر جامعه دانشگاهی و جوانان متخصص استان و همین طور همگرایی بین نهادها و سازمان‌های مؤثر در عرصه علم و فناوری توانسته برقرار کند، مسیر روشنی را برای تجاری سازی علم و فناوری، شکوفایی و تحقق اقتصاد مقاومتی و همین طور توسعه اقتصاد دانش بنیان و نیز بهبود وضعیت اشتغال جوانان استان را در استان فراهم می‌آورد.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلامم: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان ۲۷ شرکت هستند از این تعداد ۲ شرکت دانش بنیان فناور و یک شرکت دانش بنیان نوآور و ۲۴ شرکت دانش بنیان نوپا هستند

معتمدی تصریح کرد: در پارک علم و فناوری به طور کلی خدمات عمده‌ای از قبیل خدمات اسکان و استقرار واحدهای فناوری و شرکت‌های دانش بنیان،خدمات اطلاع رسانی در غالب ارائه اینترنت و نرم افزارهای مهندسی،خدمات آموزشی و خدمات مشاوره به صورت مشاوره‌های تخصصی و کسب و کار و مشاوره حوزه حسابداری امور مالی مالیاتی بیمه و مسائل مرتبط، خدمات فنی و تخصصی به صورت ارائه آزمایشگاه‌ها و همچنین خدمات مالی و اعتباری در قالب حمایت‌های مالی از ایده‌ها و طرح‌های پذیرش شده در مرکز رشد، ارائه می‌شود.

افزایش شرکت‌های دانش بنیان در ایلام

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام عنوان کرد: از سال گذشته تا کنون تعداد کارگاه‌های اطلاع رسانی در خصوص مرکز رشد و پارک علم و فناوری خیلی بیشتر از سابق شده به گونه‌ای که الان میزان کارگاه‌ها و رویدادهایی که باب آشنایی بیشتر را فراهم کند بیشتر شده است.

معتمدی اضافه کرد: اما با این وجود تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان کم است و لازم است که تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد که از ۲۷ شرکتی که در کل استان وجود دارد تعداد آن افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در پارک ایلام با همفکری و مشاوره‌هایی که انجام شده به تازگی قرارگاه جهادی دانش بنیان راه اندازی شده که در این قرارگاه از مشاوران فنی و تخصصی و مشاوران کسب و کار که در این حوزه تجربه‌های خوبی دارند درخواست کردیم که به ما کمک کنند تا تعداد شرکت های دانش بنیان افزایش پیدا کند.

معتمدی نیا افزود:تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان ۲۷ شرکت هستند از این تعداد ۲ شرکت دانش بنیان فناور و یک شرکت دانش بنیان نوآور و ۲۴ شرکت دانش بنیان نوپا هستند.

وی اضافه کرد: می‌طلبد تمام مدیران استان و مسئولان کمک کنند که این شرکت‌ها ارتقا پیدا کنند و بتوانند به جرگه نوآوران و فناوران اضافه شوند.

مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام در پایان گفت: تا الان پنج واحد فناور به کمک مشاوران پارک علم و فناوری استان توانستند دانش فنی خود را ارتقا دهند و در سامانه دانش بنیان ثبت نام کنند که ما امیدوار هستیم که به زودی طرح و ایده‌های معاونت را هم دریافت کنیم و مجوز دانش بنیان این شرکت‌ها صادر شود.

کد خبر: ۲۶۰٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha