۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
اعطای میز گردشگری ورزشی به منطقه آزاد اروند توسعه اقتصادی به همراه دارد| لزوم انتخاب چند پایلوت
یک فعال گردشگری در گفت‌وگو با بازار:

اعطای میز گردشگری ورزشی به منطقه آزاد اروند توسعه اقتصادی به همراه دارد| لزوم انتخاب چند پایلوت

آبادان- چاروسی زاده، یک فعال گردشگری گفت: اعطای میز گردشگری ورزشی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منطقه آزاد اروند توسعه اقتصادی را به همراه دارد.

مژگان چاروسی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امروزه اهمیت جاذبه‌های ورزشی به گونه‌ای فراگیر شده‌ که قسمت مهمی از صنعت توریسم، به توریسم ورزشی تعبیر می‌شود.

وی افزود: علیرغم اینکه گردشگری ورزشی تاسیسات گسترده، فضا و امکانات و سرمایه‌ های زیادی می‌ طلبد اما بازده اقتصادی، اشتغالزایی و شهرت فراوانی را به میزبان و شهرها اختصاص می‌ دهد.

این فعال گردشگری ادامه داد: گردشگری و ورزش ارتباط تنگاتنگی با فرهنگ دارند و در ترکیب با دیگر عوامل گردشگری ورزشی می‌توانند نقش اساسی در توسعه آتی فرهنگ و افزایش آگاهی‌ های فرهنگی از طریق توسعه ارتباطات بین‌ المللی داشته باشد.

چاروسی زاده وجود رشته های جذاب و با قدمت را یکی از ظرفیت‌ های گردشگری ورزشی منطقه آزاد اروند عنوان کرد و گفت: نقش ورزش در صنعت و رونق اقتصادی شهرها و مناطق غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: یکی از مسابقات قهرمانی جت اسکی ایران دی ماه سال ۱۳۹۴ به میزبانی شهر خرمشهر در رودخانه کارون برگزار شد که نشاط اجتماعی را به همراه داشت و در واقع رشته های آبی یکی از ظرفیت های گردشگری ورزشی منطقه آزاد اروند است که رودخانه بهمنشیر در آبادان و اروند صغیر در مینوشهر می توانند به عنوان پایلوت مطرح شوند.

این فعال گردشگری با اشاره به برگزاری اولین همایش گردشگری سبز به میزبانی منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: این اقدام که با ابتکار عمل «امیرهوشنگ بابامرادی»، مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند انجام شد پیامدهای مثبت بسیاری به همراه داشت که یکی از آنها اعطای میز گردشگری ورزشی توسط وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بود.

چاروسی زاده با تاکید بر اینکه اعطای میز گردشگری ورزشی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به منطقه آزاد اروند توسعه اقتصادی را به همراه دارد، گفت: برخی رشته ها برای اولین بار از شهر آبادان وارد ایران شدند و یا خاستگاه توسعه آنها این شهر بوده که می توان به بدمینتون، گلف، تنیس و اسکواش اشاره کرد و ضرورت دارد در کنار رشته های آبی این رشته ها نیز در طرح های گردشگری ورزشی دیده شوند و امکانات مناسب در اختیار آنها قرار گیرد.

کد خبر: ۲۶۰٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha