۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
رونمایی از تولید داروی تزریقی ضد سرطان برای نخستین بار در کشور

رونمایی از تولید داروی تزریقی ضد سرطان برای نخستین بار در کشور

تولید داروی تزریقی ضد سرطان «سیکلوفسفاماید» توسط یک شرکت دانش بنیان البرز برای نخستین بار در کشور با حضور معاون علمی، فناوری و اقصتاد دانش بنیان رییس جمهور رونمایی شد.

به گزارش بازار، رییس پارک علم و فناوری استان البرز در آیین رونمایی از این دارو به اثرهای تزریق داروی جدید در درمان طیف گسترده ای از سرطان ها اشاره کرد و گفت: «این داروی تزریقی ضد سرطان بیشتر در معالجه و درمان بیماران مبتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان‌های خون، تخمدان، پستان و چشم کاربرد دارد.»

مهدی عباسی با اشاره به اینکه اکنون ۱۰۰ درصد نیاز کشور به این داروی پرمصرف از راه واردات تامین می‌شود افزود: با تولید انبوه و عرضه این دارو، ضمن جلوگیری از خروج ارز بالا برای واردات آن، مشکل درمانی بیماران برطرف می شود.

وی اظهارکرد: تهیه و تامین این داروی ضد سرطان همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های نظام سلامت و بیماران مطرح بوده است.

عباسی افزود: بیماران و کادر درمان در سال های اخیر برای تامین این دارو دچار مشکل جدی بوده و در مواقعی ناچار به تامین آن با چندین برابر قیمت از منابع غیر رسمی می شدند.

وی گفت: با تولید داروی تزریقی ضد سرطان سیکلوفسفاماید در کشور از این پس ضمن صرفه‌جویی در خروج ارز، امکان دسترسی پایدار بیماران به این داروی ضد سرطان تسهیل خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۰٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha