۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵
نمایشگاه ادوات کشاورزی و نهاده های دامی در اراک آغاز به کار کرد
با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی؛

نمایشگاه ادوات کشاورزی و نهاده های دامی در اراک آغاز به کار کرد

اراک - شانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بازار،‌ آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و همچنین شانزدهمین نمایشگاه تخصصی دام، طیور، آبزیان، داروهای دامپزشکی و صنایع‌ وابسته بعدازظهر چهارشنبه با حضور کاظم خاوازی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی، استاندار مرکزی و جمعی از مهمانان داخلی و خارجی در اراک برگزار شد.

این نمایشگاه تخصصی از ۱۴ لغایت ۱۷ آذر ماه با حضور ۱۲۰ شرکت کننده در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی در محل دائمی نمایشگاه‌های استان مرکزی پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: در بخش کشاورزی ظرفیت بی‌بدیلی وجود دارد که موتور محرکه اقتصاد کشور به حساب می‌آید، اما این بخش امروز با چالش‌هایی روبه‌رو است.

خاوازی با بیان اینکه در هر سال با ۱۰ هزار هکتار تغییر کاربری اراضی زراعی رو به رو هستیم که این چالش‌ پنهان گریبان‌گیر امنیت غذایی کشور است، ابراز کرد: راهکار اصلی برای رفع چالش‌ها در بخش کشاورزی افزایش نرخ بهره‌وری در حوزه‌های آب و خاک است.

استاندار مرکزی هم در این مراسم با بیان اینکه نمایشگاه تخصصی نهاده‌ها، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی یکی از مهم‌ترین نمایشگاه‌های استان است، گفت: این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی از سوی تولیدکنندگان و صنایع مرتبط با بخش کشاورزی و پرورش دام، طیور و آبزیان از ۱۰ استان مواجه شده است.

فرزاد مخلص‌الائمه با بیان اینکه مرکزی استان صنعتی کشور است و به عنوان رتبه اول در تنوع تولیدات صنعتی می‌تواند در حوزه صنایع بخش کشاورزی هم نقش‌آفرین باشد که تا حدودی این توفیق را داشته است، افزود: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی برای ارائه و معرفی ظرفیت‌های استان و تبادل دانش و تجربه با سایر تولیدکنندگان است.

کد خبر: ۲۶۰٬۰۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha