۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰
کد خوانی تسمه تایمینگ صنعتی

کد خوانی تسمه تایمینگ صنعتی

تسمه های تایمینگ چه بصورت لوپ بسته و چه بصورت متری و باز دارای مشخصات فنی هستند که بصورت کد بر روی آنها پرینت می شود.

بازار: تسمه تایم یا تسمه تایمینگ Timing belt هم بصورت حلقه بسته با شماره فنی های مختلف متناسب با استاندارد ها و نیاز های ماشین آلات صنعتی و هم بصورت تسمه تایمینگ باز که بصورت کلاف باز تولید می شود به بازار عرضه می شود. تسمه تایمینگ در میان انواع تسمه های صنعتی دارای بالاترین میزان حساسیت بوده و اختلال در عملکرد آن می تواند به بخش های مختلف موتور و سیستم آسیب رساند. افزایش طول تحت کشش (خزش تسمه)، کنده شدن دنده های سطحی تسمه تایمینگ، پارکی گلی و موضعی از دلایل اختلال در عملکرد تسمه تایمینگ محسوب می شوند که نیاز به تعویض را برای این قطعه صنعتی در پی دارند.

تسمه های تایمینگ چه بصورت لوپ بسته و چه بصورت متری و باز دارای مشخصات فنی هستند که بصورت کد بر روی آنها پرینت می شود. در واقع انتخاب و کاربری تسمه های صنعتی از جمله تسمه های انتقال نیرو و تسمه تایمینگ یا بر حسب شماره فنی و بصورت دقیق منطبق با نیاز ماشین آلات صورت گرفته و یا با در نظر گرفتن و مقایسه این کد ها که در ادامه به طریقه کد خوانی آنها می پردازیم.

به گزارش ابتکار صنعت "تسمه تایمینگ معمولا به یک کد که تلفیقی از حروف انگلیسی و اعداد است مشخص میشود. از سمت چپ به راست معمولا ست اول ارقام مشخص کننده طول تسمه تایمینگ صنعتی می باشد.
۶۴۰-۸MX-۱۲
در مشخصه بالا طول ۶۴۰ میلیمتر است. البته نوع گام های دنده ها متفاوت نیز هستند در دسته گامهای MXL برخی کمپانی ها از ست اول اعداد برای مشخص کردن طول گام و برخی دیگر برای مشخص کردن تعداد دنده ها استفاده می کنند. ست کاراکتر بعدی یعنی طول گام ۷ میلیمتر و پروفیل دنده از نوع MX طول گام دنده ۳، ۵، ۸ و ۱۴ میلیمتر بطور معمول استاندارد های اغلب کارخانجات می باشند. آخرین ست اعداد نیز در کد ها که در بالا ۱۲ میلیمتر است بیانگر عرض تسمه تایمینگ بر حسب میلیمتر می باشد. البته این برای تولید کنندگان متریک صدق می کند و تولید کنندگان سیستم آمریکایی که ابعاد خود را بصورت اینچی بیان می کنند عدد نوشته شده با یک صفر مبنا خورد و بر حسب اینچ بیان میشود بعنوان مثال ۰۱۲ بیانگر عرض ۰.۱۲۵ اینچ برای تسمه تایمینگ می باشد. در اغلب مواقع در انتهای کد قید شده یک حرف انگلیسی نیز افزوده میشود که بیانگر متریال بکار رفته در تولید تسمه تایمینگ صنعتی است. این حروف بطور معمول عبارتند از G به معنای نئوپرین با افزونه فایبرگلاس، UP برای پلی اورتان با افزونه پلی استر، US برای اورتان با افزونه استیل می باشد."

معرفی تسمه تایمینگ MEGADYNE ایتالیا

اغلب تسمه های تایمینگ موجود در بازار ایران تولید کشور چین بوده که با بکارگیری ترکیبات استاندارد پلیمری شامل پلی یورتان به همراه افزاینده های مقاومت سایشی و کششی تولید شده اند. در ترکیبات پلیمری تسمه تایمینگ صنعتی از افزودنی هایی هم در ترکیبات کلی که در داخل بصورت کورد یا مفتول های فلزی به منظور جلوگیری از خزش افزاوده می شود و چه به شکل یک پوشش سطحی افزاینده مانند ترکیبات پلی آمید به منظور افزایش مقاومت سایشی این محصول استفاده می شود.

تسمه تایمینگ برای کاربری های سنگین صنعتی می بایست حدالمقدور از برند های شناخته شده و بسیار معتبر مانند برند BANDO باندو ژاپن، مگاداین MEGADYNE ایتالیا و یا اپتی بلت OPTIBELT آلمان انتخاب شود.

به گزارش ابتکار صنعت "تسمه تایمینگ صنعتی با برند مگاداین MEGADYNE در چهار سری مختلف لاستیکی حلقه ای، لاستیکی باز، پلی اورتان حلثه ای و پلی اورتان باز تولید شده است و جزو معتبرترین و با کیفیت ترین نوع تسمه تایمینگ در دنیا به شمار می آید که محصولات آن مطابق با حداکثر استاندارد های بین المللی تولید شده و در اغلب کشورهای بزرگ صنعتی در دنیا نیز در حال استفاده می باشد. مهمترین ویژگی تسمه تایمینگ برند مگاداین طول عمر بسیار بالا حفظ طول تسمه تحت بارگذاری در مدت زمان بالا می باشد. سری MPW از این تسمه تایمینگ که مخفف سری MEGAPOWER به مفهوم توان بسیار بالا می باشداز جنس پلی اورتان ترمواستات یعنی پلی اورتان با قابلیت تحمل حرارت بالا تولید شده است. سری MEGAPOWER ۲ توانی حدود ۳۰% حتی بالاتر از سری اول این محصول دارد که در واقع انقلابی در تکنولوژی تولید تسمه تایمینگ صنعتی محسوب میشود."

کد خبر: ۲۶۰٬۰۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha