۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
لوازم خانگی خارجی قاچاق هستند| مشکلات متعدد تولیدکنندگان داخلی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

لوازم خانگی خارجی قاچاق هستند| مشکلات متعدد تولیدکنندگان داخلی

اصفهان - قندی؛ رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم خانگی اصفهان گفت: واردات لوازم‌ خانگی ممنوع است بنابراین کالاهای فروخته شده تحت عنوان خارجی، قاچاقی محسوب می شود و ضمانت های ارائه شده نیز تقلبی است.

علیرضا قندی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم اکنون به دلیل نبود برخی از قطعاتی که باید از خارج وارد کنیم و به دلیل نوسانات ارزی و گرانی این کالاها تولید کننده با مشکلات جدی روبرو است.

وی با بیان اینکه ما در زمینه تولید لوازم خانگی بزرگ توانسته ایم موفق باشیم اما در زمینه لوازم خانگی خُرد با مشکلاتی روبرو هستیم، ادامه داد: برخی از لوازم و برای نمونه موتور یخچال را باید از خارج وارد کنیم و به خاطر نوسانات ارزی و گرانی دلار، لوازم خانگی تولید شده در داخل کشور پای تولید کننده گران درمی آید و همین باعث می شود که مردم کمتر رغبتی برای خرید داشته باشند.

وی تاکید می کند: با وجود اینکه ایران توانسته در زمینه تولید لوازم خانگی پیشرفت های زیادی داشته باشد اما به این دلیل که برای برخی از محصولات وابستگی وجود دارد و به خودکفایی نرسیده ایم همچنان به دلیل نوسانات ارزی و گرانی دلار تولید کننده با مشکلات زیادی روبرو هستیم و در حال حاضر خرید و فروش کمی در این بازار دیده می‌شود.

برخورد با تخلف افزایش قیمت لوازم خانگی

وی در پاسخ به این سوال که چرا تولیدکنندگان لوازم‌خانگی از سال گذشته چندین‌ بار قیمت لوازم‌خانگی را خودسرانه افزایش دادند، تاکید کرد: گرچه برخی از تولید کنندگان این کار را انجام داده اند اما مربوط به داخل اصفهان نیست و اگر تخلفی ببینیم برخورد خواهیم کرد.

ولی خوشبختانه تولیدکنندگان اصفهان برای تغییر کد محصولاتشان کاری نکرده‌اند و آن دسته از تولیدکنندگان لوازم‌خانگی که برای افزایش قیمت‌ها به تغییر کد محصول مبادرت کرده‌اند، تولیدکنندگان لوازم‌خانگی کلان هستند که خارج از اصفهان فعالیت می‌کنند.

قندی ادامه داد: تنها زمانی این شرکت ها می توانند کد کالاییشان را تغییر دهند که برای خرید مواد اولیه خود هزینه بیشتری پرداخت کرده باشند و در آن زمان می توانند نرخ گذاری جدیدی داشته باشند.

وی همچنین تأکید می کند: با توجه به اینکه واردات لوازم‌خانگی ممنوع است بنابراین هر چیزی با این عنوان وارد شود بدون مجوز بوده و قاچاقی محسوب می شود و این کالاها ضمانتی ندارند و ضمانت های ارائه شده نیز تقلبی و به ضرر خریدار است.

کد خبر: ۲۶۰٬۰۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha