۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
آغاز محدودیت در مصرف گاز ادارات| دمای سازمان‌های دولتی روی ۱۸ درجه تنظیم شود
مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد

آغاز محدودیت در مصرف گاز ادارات| دمای سازمان‌های دولتی روی ۱۸ درجه تنظیم شود

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس مصوبه دولت چند محدودیت برای بخش دولتی در مصرف گاز تعریف شده و درواقع دولت محدودیت‌های مصرف گاز را از خود دولت آغاز کرده است.

به گزارش بازار، مسلم رحمانی، مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران اظهار داشت: بر اساس برنامه‌هایی که وزارت نفت و دولت ترسیم کرده بود و با توجه به مصارفی که در دوره مشابه طی سنوات گذشته اتفاق افتاده بود برای فصل سرد عملا شرکت ملی گاز و وزارت نفت خودش را آماده کرده است.

وی افزود: بالغ بر ۸۲۷ میلیون متر مکعب در حال حاضر میزان گاز شیرینی هست که بعد از پالایشگاه‌ها به خطوط سراسری تزریق می‌شود و این میزان هم تحویل بخش خانگی، صنعتی، نیروگاهی، پتروشیمی و سیمان در سطح کشور شده و به‌مصرف میرسد.

مدیر هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در بخش نیروگاهی ما امروز بیش از ۱۶۳ میلیون متر مکعب مصرف داریم، در بخش پتروشیمی بالغ بر ۷۸ و نیم میلیون متر مکعب، در بخش صنعت بیش از ۱۴۵ میلیون و در بخش سیمانی‌ها هم نزدیک به ۷ میلیون متر مکعب در روز مصرف داریم.

وی ادامه داد: در بخش خانگی ۴۵۸ میلیون متر مکعب میزان مصرف روز جاری بوده که این میزان مصرف تقریبا مشابه سال گذشته است، علیرغم اینکه دمای هوا در سال جاری تقریبا مناسب‌تر است و تقریبا یک میلیون مشترک نسبت به زمان مشابه سال قبل، بهتعداد مشترکین بخش خانگی و تجاری کشور افزوده شده است.

رحمانی با بیان اینکه "بر اساس مصوبه دولت چند محدودیت برای بخش دولتی در مصرف گاز تعریف شده و درواقع دولت محدودیت‌های مصرف گاز را از خود دولت آغاز کرده"، گفت: از جمله اینکه دمای محیطی باید ۱۸ درجه باشد، در مورد روشن کردن و خاموش کردن تجهیزات گرمایشی یک ساعت قبل از شروع ادارات و یک ساعت قبل از اتمام ساعت ادارات باید توجه شود و در روزهای تعطیل حتما بایستی مصارف گاز بخش گرمایش ادارات تعطیل باشد.

وی افزود: ما در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ هزارمورد پایش را در سطح ادارات و سازمان‌ها و ارگان‌ها انجام دادیم و بیش از ۱۰ هزار مورد اخطار صادر شد؛ نزدیک به هزار مورد هم در سال گذشته قطع گاز اتفاق افتاد.

کد خبر: ۲۶۰٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha