۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
آذر ماه بهترین فصل خرید آهن

آذر ماه بهترین فصل خرید آهن

به طور کلی با در نظر گرفتن عوامل متعدد موثر بر بازار آهن و رکود نسبی بازار مسکن در فصل پاییز همواره بازار آهن کف نسبی قیمت را لمس می نماید.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، به طور کلی با در نظر گرفتن عوامل متعدد موثر بر بازار آهن و رکود نسبی بازار مسکن در فصل پاییز همواره بازار آهن کف نسبی قیمت را لمس می نماید. از دگر سو با بررسی شرایط فعلی بازار و بررسی تجارب قبلی سالهای پیشین بر این باوریم که آذر ماه سال جاری بهترین زمان خرید آهن آلات است.

چرا که در حال حاضر بازار شمش و اسفنجی و همچنین مقاطع کاملا روی روند واقعی قرار دارد. قیمت آهن آلات نیز در آبان و آذر ماه سال جاری کف نسبی قیمت ها را لمس کرد و می توان اظهار داشت من بعد برای ۳ ماه پایانی سال تارگت های جدید قیمتی پیشرو خواهد بود.

با بررسی نرخ آهن اسفنجی در محدوده ۱۱ هزار تومان و همچنین نرخ شمش ۲۰ هزار تومانی میتوان نتیجه گیری کرد که بازار در حال معقول و منطقی خود قرار دارد.

قیمت میلگرد آجدار نیز به سوی قیمت ۲۲ هزار تومانی با رعایت فاصله ۱۱ درصد از نرخ شمش بازار همگراست و پیش بینی می گردد یک بازه زمانی روی این قیمت ریز نوسانات جزیی داشته باشد.

اما پس از یک بازه زمانی و مشاهده نوسانات و تغییر کانال نرخ آهن آلات می توان منتظر یک سری اصلاحات جزیی بود و حتی کاهش میزان خرید در بازار نیز دور از انتظار نخواهد بود.

آیا روند قیمت بازار آهن آلات افزایشی خواهد شد؟
بر اساس شرایط کنونی در نیمه آذر ماه معتقدیم که برای اینکه قیمت ها از کف کنونی بالاتر رود و سقف قیمت را بشکند مستلزم دو اتفاق است:
ابتدا باید عرضه های اعتباری شمش ادامه دار شود و همچنین بازار ساز در این راستا ورود نکند و در وهله دوم ۴ کارخانه اصلی نوردی که در حال حاضر فروش ال سی خارج از بورس دارند این روند متوقف شود.

اما در مورد بازار تیرآهن نمی توان ییش بینی قطعی داشت چرا که توسط عرضه کنندگان و فروشندگان قابلیت فشرده کردن فنر بازار وجود دارد چرا که محرک اصلی بازار کنونی تیرآهن میزان عرضه های محدود در هفته ابتدایی آذر ماه بود.
اما به طور کلی فاصله های کم ریسک بازار تیرآهن ذوب آهن اصفهان به شرح ذیل می باشد:

تیرآهن سایز ۱۶ و ۱۸ حدود ۱۰ درصد از رنج کنونی میلگرد بالاتر است و نرخ تیرآهن ۱۶ ذوب آهن اصفهان در بنگاه تهران در روز گذشته روی شاخه ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به گزارش سایت آهن پرایس قرار داشت. همچنین نرخ تیرآهن ۱۸ ذوب آهن اصفهان در بنگاه تهران برای هر شاخه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعلام شد. تیرآهن سایز ۱۴ ذوب آهن اصفهان در ینگاه تهران ۴ میلیون و ۷۰ هزار تومان اعلام شد.
برخی از فروشندگان نیز نرخ های بالاتری را اعلام می کردند که آنچنان پایدار به نظر نمی آید. هر چند چنانچه برخی بازی گردان ها برخی از سایزها را دپو نمایند ممکن است برای بازه محدود نرخ روال صعودی را طی کند اما بلافاصله پس از عرضه به بازار می توان منتظر ریزش ناگهانی قیمت بود.

در کلام پایانی بر اساس بررسی ها و تجربیات توصیه ما به سازندگانی که انبار برای نگهدار ی محصولات دارند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود خرید در زمان کنونی است.

کد خبر: ۲۵۹٬۹۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha