۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
خط آهن چابهار - زاهدان تکمیل می‌شود
با تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو؛

خط آهن چابهار - زاهدان تکمیل می‌شود

مدیرعامل گروه شرکتهای تخصصی (هلدینگ) راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: چنانچه ۵۰۰ میلیون یورو به طرح چابهار - زاهدان تزریق شود، این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، محمدرضا رحمانی در نشست خبری گفت: ۷ گروه به صورت تخصصی مشغول به فعالیت در قرارگاه خاتم الانبیا هستند که گروه تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا مستقیما ۱۴ موسسه دارد.

وی افزود: این گروه اجرایی ۴۹ طرح را طی یکسال اخیر به بهره‌برداری رسانده است و در ۹ کلان شهر در زمینه ساخت مترو فعال هستیم و از جمله در شهر تهران نزدیک به ۴ کیلومتر خط مترو احداث کرده ایم و در شهرهایی قم و مشهد نیز ساخت خط مترو را در دست اقدام داریم.

رحمانی ادامه داد: بزرگترین ناوگان حفاری مکانیزه را در اختیار داریم و تابلو و ایستگاه‌های پست برق را توانستیم داخلی سازی کنیم و این مجتمع اقتصادی در حوزه مترو ۳۳۸ کیلومتر ساخته و یادر دست ساخت دارد.

مدیرعامل مجموعه راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیا تاکید کرد: با یک شرکت چینی به صورت مشارکتی وارد ساخت طرح مرحله دوم فرودگاه امام خمینی شده ایم و بر اساس منابعی که تامین می‌شود بخش اول این طرح تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در حوزه ریلی بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه آهن ساخته ایم و یا به بهره برداری خواهیم رساند بیان کرد: محور چابهار به زاهدان یکی از طرح‌های بزرگی است که در دست اقدام داریم و بیش از ۶۰ درصد این طرح در منطقه کوهستانی اجرا می‌شود با این حال توانستیم پیشرفت فیزیکی این طرح را به ۶۷ درصد برسانیم.

وی افزود: ۲۰۵ پل خاص در این طرح وجود دارد و ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل این طرح مورد نیاز است که اگر این اعتبار تزریق شود، تا پایان سال ۱۴۰۳ اجرای این طرح به پایان می‌رسد.

رحمانی یادآور شد: راه آهن رشت - آستارا باید به پایانه آستارا وصل شود که این اتصال ایران را به روسیه برای حمل کالا وصل خواهد کرد.

وی گفت: منابع مالی برای طرح‌های ریلی یا از صندوق توسعه ملی و یا از محل تهاتر نفت با دولت تامین می‌شود.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha