۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
فروش گسترده سهام شرکت های اسرائیلی توسط سهامداران بزرگ چند روز پیش از جنگ غزه!
تحقیقات اقتصاددانان آمریکایی نشان داد؛

فروش گسترده سهام شرکت های اسرائیلی توسط سهامداران بزرگ چند روز پیش از جنگ غزه!

تحقیقات اخیر دانشمندان اقتصادی آمریکا نشان می دهد بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ در بازار بورس تل آویو، پیش از آغاز حمله حماس اقدام به فروش سنگین و غیرعادی سهام خود کرده اند.

به گزارش خبرنگار بازار؛ تحقیقات اخیر دانشمندان اقتصادی آمریکا نشان می دهد بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ در بازار بورس تل آویو، پیش از آغاز حمله حماس اقدام به فروش سنگین و غیرعادی سهام خود کرده اند.

نشریه گاردین با انتشار این گزارش اعلام کرده است که در بورس نیویورک نیز طی روزهای پیش از آغاز حمله حماس، اقدام به فروش بخش عمده و یا تمامی سهام خود در بورس نیویورک کرده اند. به باور این دانشمندان، به احتمال زیاد سرمایه گذاران بزرگ پیش از آغاز جنگ، اطلاعات در خصوص زمان وقوع و شروع آن در دست داشته اند.

به گفته رابرت جکسون از دانشگاه نیویورک و جاشوآ میتز از دانشگاه کلمبیا آمریکا، فروش غیر عادی سهام با امید خرید مجدد آنها با قیمت بسیار پایینتر از روزهای پیش از شروع جنگ انجام شده است.

به گفته آنها، در حالیکه حماس روز ۷ اکتبر اقدام به حمله علیه رژیم صهیونیستی نموده، عمده این فروش ها مربوط به تاریخ ۲ اکتبر یعنی پنج روز قبل از آغاز حملات بازمیگردند. این دو اقتصاددان در گزارش ۶۶ صفحه ای خود در همین خصوص آورده اند که از تاریخ ۲ اکتبر تا ۵ اکتبر بیشترین میزان فروش سهام شرکت های اسرائیلی انجام و شیب آنها افزایشی شده است.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha