۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
بیل گیتس برای امارات رآکتور هسته ای می سازد
در حاشیه برگزاری اجلاس کاپ ۲۸؛

بیل گیتس برای امارات رآکتور هسته ای می سازد

در حاشیه برگزاری اجلاس آب و هوایی «کاپ ۲۸»، دولت امارات از امضای تفاهمنامه مشترک با شرکت ساخت رآکتورهای اتمی متعلق به «بیل گیتس» خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار؛ در حاشیه برگزاری اجلاس آب و هوایی «کاپ ۲۸»، دولت امارات از امضای تفاهمنامه مشترک با شرکت ساخت رآکتورهای اتمی متعلق به «بیل گیتس» خبر داد.

دولت امارات و شرکت «تِرا پاور» قرار است با امضای این قرارداد، نسبت به آغاز مطالعات امکان سنجی برای ساخت و راه اندازی رآکتورهای هسته ای در امارات اقدام نمایند.

همچنین شرکت ENEC که از طرف دولت امارات برای انجام مذاکرات مربوط به ترا پاور مامور شده، قصد دارد با تعریف پروژه ای مشترک با طرف آمریکایی، پروژه های مربوط به ساخت رآکتورهای هسته ای در خارج از امارات را نیز بررسی نموده و بازاریابی های مورد نیاز را انجام دهد.

گفته می شود قرارداد مذکور فعلا در مرحله امضای تفاهمنامه قرار داشته و به زودی به قراردادی رسمی و لازم الاجرا تبدیل خواهد شد.

محمد الحمدی مدیرعامل شرکت ENEC در خصوص اهمیت این قرارداد گفت: برای امارات، ما به دنبال آینده ای متکی بر برق تولیدی پاک و دستیابی به اهداف سیاست های کربن زدایی جهانی هستیم.

لازم به ذکر است، کشور امارات در حال حاضر تنها یک رآکتور هسته ای در شهر ابوظبی دارد که ساخت آن از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است. با اینحال، رآکتور مذکور از نسل متداول و قدیمی رآکتورهای هسته ای بوده و حال آنکه اکنون امارات به دنبال ساخت جدیدترین نسل رآکتور با فناوری ترا پاور است که کمترین میزان خطر و آلایندگی زیست محیطی را در بر دارد.

کد خبر: ۲۵۹٬۸۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha