۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
روند صعود شاخص تا یک میلیون ۹۰۰هزار واحد روان خواهد بود
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار؛

روند صعود شاخص تا یک میلیون ۹۰۰هزار واحد روان خواهد بود

صادقی کارشناس بازار سرمایه گفت: زمانی که شاخص از یک میلیون ۴۰۰هزار واحد گذشت تا هدف بعدی که احتمالا تا حوالی یک میلیون ۹۰۰هزار واحد است راهش روان است.

به گزارش بازار، شاخص بورس در روزهای اخیر روند صعودی خود را طی کرد، یکی از سؤالات سرمایه‌گذاران این است که این رشد تا کجا ادامه خواهد داشت و در کجا اصلاحات اساسی صورت می‌گیرد؟ تحلیل‌گران بر این باورند که رشد سهام به همین منوال با یک اصلاحات جزئی، تا یک میلیون ۸۰۰ هزار ادامه خواهد داشت. پیش‌بینی این رقم با توجه به تحلیل‌های تکنیکالی است که فعالان بازار انجام دادند. یک از فعالان بورس می‌گوید که روند کنونی شاخص بازار بورس تا یک میلیون ۹۰۰هزار واحد با همین شیب ادامه خواهد داشت.

قاسم صادقی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با آخرین وضعیت بازار و روند شاخص کل گفت: زمانی که شاخص از یک میلیون ۱۰۰ هزار واحد را رد کرد روندش تا یک میلیون ۴۰۰ هزار واحد روان شد و تنها در یک میلیون ۲۰۰ هزار واحد یک اصلاح کوتاه داشتیم به شکلی که در ۲۵ ماه قبل اواخر بازار فشار عرضه بالا رفت و هندل نزولی ثبت شد و در اوایل روز بعد  با منفی آغاز کرد که بعد از گذشت چند دقیقه به حالت عادی باز گشت.

صادقی اظهار کرد: تارگت (هدف) که ما دادیم ۱میلیون ۴۰۰ هزار واحد بود و ممکن است بعد این واحد طی یک یا چند روز مقداری اصلاح داشته باشیم و زمانی که از ۱میلیون ۴۰۰هزار واحد گذشت تا هدف بعدی که احتمالا تا حوالی ۱میلیون ۹۰۰هزار واحد است راهش روان است.به بیان دیگر شاخص با روند ۵گام به جلو و یک گام به عقب یعنی چند روز  صعودی و یک الی دو روز اصلاح کوتاه مدت به راه خود ادامه خواهد داد.

 در مورد حرکت شارپی در بورس گفت: رشد شارپی در بورس هم زمان شد با رشد دلار، وگرنه طبق قائدِ خود بازار سرمایه یک مقداری باید اصلاحات طولانی مدتی در بازار رخ دهد اما به دلیل تورم در کشور این افزایش ارزش دلار در برابر ریال این اتفاق می‌افتد و بعید نیست که یک میلیون و ۴۰۰ هزار به زودی رد کند مگر اینکه دلار اصلاح قیمتی داشته باشد و واکنش اصلاح قیمت دلار هم در بورس اتفاق بیفتد.

این فعال بازار بورس افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند و شاخص همچنان رکوردهای جدید بزند بستگی به مدیرت دولت دارد که نقدینگی افسارگسیخته رخ دهد یا نه؟ طی سه سال گذشته نقدینگی به سمت طلا و دلار می‌رفت که سبب بروز مشکلات متعددی در بازار شد. با وجود اینکه  بخش زیادی از نقدینگی به سمت بورس رفته بازهم شاهد حجم زیادی از نقدینگی در بازار هستیم که دلار هم تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما ناگفته نماند دلار بازی‌های خواص خودش را دارد.

صادقی گفت: تقریباً قابل‌کنترل‌ترین بازار برای حجم نقدینگی بورس است و چه این دولت و چه دولت‌های آینده باید بورس را انتخاب کنند. اکنون تورم با یک شیب تندتر از قبل در حال حرکت است و بازار سرمایه بهترین جا برای مهار نقدینگی است به شرطی که مدیریت‌های لازم هم صورت بگیرد.

این کارشناس بازار سرمایه عنوان گرد: پول‌های که در اصلاحات و مواقع گوناگون از بورس خارج می‌شود اگر به سمت دیگری به غیر از طلا و ارز برود می‌تواند کمک شایانی به مدیریت نقدینگی کند، اگر این اتفاق بیفتد فکر می‌کنم در نهایت بتوانیم نقدینگی را تا یک حدی کنترل کنیم.

کد خبر: ۲۵٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha