پیشرفت‌های چشمگیر ایران در استفاده از فناوری‌های دیجیتال با وجود تحریم‌ها
معاون سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد

پیشرفت‌های چشمگیر ایران در استفاده از فناوری‌های دیجیتال با وجود تحریم‌ها

معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: ایران با وجود فشارهای چند کشور در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه فناوری و فناوری‌های دیجیتال، پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است.

به گزارش بازار، پنجمین مجمع مدیران آسیا - اقیانوسیه با موضوع «نوآوری دیجیتال؛ محرک توسعه پایدار در آسیا و اقیانوسیه» توسط کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد در آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) در شهر بانکوک کشور تایلند برگزار شد.

«سید مهدی نیازی»، معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه کشور که به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس شرکت کرده بود، در سخنانی به تشریح ویژگی‌ها و ظرفیت‌های راهبردی ایران پرداخت و افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، کشورمان توانسته است با استفاده از ظرفیت‌های داخلی خود، اقدامات بسیار گسترده‌ای را در جهت توسعه کشور، رشد اقتصادی و افزایش رفاه اجتماعی به انجام برساند که نتایج آن در گزارش‌های بین‌المللی ارائه شده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود محدودیت‌ها و فشارهای چند کشور محدود به‌ویژه آمریکا، در همه حوزه‌ها به‌ویژه حوزه فناوری و فناوری‌های دیجیتال، پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته است و اعتقاد نظام ما بر این است که در این مسیر، همه کشورها باید از مزیت‌های فناوری‌های دیجیتال بدون هیچ محدودیتی استفاده کنند تا زمینه رشد اقتصادی همه کشورها و افزایش رفاه همه مردم فراهم شود.

معاون سازمان برنامه و بودجه با تبیین راهبردهای جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به حکمرانی هوشمند و اقتصاد دیجیتال در سه بخش الکترونیک کردن همه خدمات دولت، توسعه اکوسیستم دیجیتال و پلتفرم‌ها برای توسعه کاربرد فناوری اطلاعات بین کسب و کارها و مردم و توسعه حکمرانی هوشمند، اقدامات و دستاوردهای کشورمان را در این حوزه و اهداف پیش‌بینی شده در برنامه هفتم توسعه تشریح کرد.

نیازی گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری‌های بین‌المللی، منطقه‌ای، چندجانبه و دوجانبه است و با توجه به اهمیت موضوع‌های مطرح شده از سوی کشورها در این کنفرانس، جمهوری اسلامی ایران اقدامات کشورها در جهت توسعه کاربرد فناوری اطلاعات و حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال و نوآوری دیجیتال را حرکتی برای پیشرفت و افزایش رفاه در کشورها می‌داند.

وی با اعلام آمادگی کشورمان برای تعریف برنامه‌های کاری مشترک، چندجانبه و دوجانبه در این مسیر، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش همکاری‌های خود برای به اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها، دانش و تجارب خود است.

معاون تولیدی، فنی و زیربنایی سازمان برنامه و بودجه به بیان پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران پرداخت و گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی بین شرکت‌ها با هدف تقویت زنجیره تأمین، بازاریابی، ارتقای فناوری و استفاده از ظرفیت‌های مشترک در پلتفرم‌های ملی و منطقه‌ای؛ توسعه روابط بین کشورها برای استفاده از ظرفیت کریدوری ایران و اتصال داده‌ها و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در شمال و جنوب و شرق و غرب؛ تبادل تجربه برای توسعه کاربرد فناوری‌های دیجیتال در حوزه‌های حفظ سلامت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی، سلامت، بهداشت و محیط زیست و تبادل تجربه در شیوه حکمرانی اقتصاد دیجیتال و نوآوری دیجیتال برای شروع و یا توسعه این همکاری‌ها، پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران در این زمینه هستند.

کد خبر: ۲۵۹٬۱۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha