نمی‌گذاریم آش و حلیم از سفره مردم حذف شود
رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و آشپز تهران:

نمی‌گذاریم آش و حلیم از سفره مردم حذف شود

محمدی، رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و آشپز تهران از عدم تاثیر هوش مصنوعی بر صنف خود می‌گوید: جالب است بدانید تنها جایی که هوش مصنوعی نمی‌تواند تاثیر بگذارد، صنعت غذاست.

به گزارش بازار به نقل از اتاق اصناف تهران، این روزها همه جا بحث از هوش مصنوعی است و تاثیری که بر همه حرفه‌ها و مشاغل می‌گذارد. به طوری‌که صاحبان این مشاغل احساس خطر کرده و مراتب اعتراض خود را در تجمعاتی که داشته‌اند به گوش مسئولان رسانده‌اند. هنرمندان می‌گویند دیگر صاحب اثر بودن اعم از هنرهای نمایشی، تصویری و تجسمی، فایده‌ای ندارد و برندگان جوایز عکاسی هوش مصنوعی از آب درمی‌آیند. هوش مصنوعی وارد حرفه پزشکی هم شده و از همین حالا راهکارهایی برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج ارائه کرده است.

شاید باورتان نشود اما تنها شغلی که در ایران، هوش مصنوعی نه تنها به هیچ وجه آن را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد که در خدمت آن هم قرار می‌گیرد به این معنا که با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، می‌توان به طور دقیق و بهینه فرآیندهای تولید را برنامه‌ریزی و مشکلات موجود را شناسایی و به این ترتیب به افزایش بهره‌وری و کاهش هدررفت در صنعت غذا کمک قابل توجهی کرد.

با حسین محمدی، رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و آشپز تهران به گفت وگو نشستیم تا همزمان با آغاز فصل سرما و افزایش استقبال شهروندان از غذاهای گرم و سنتی مثل انواع آش و حلیم، هم میزان استقبال مردم را بدانیم و اینکه آیا بالارفتن قیمت‌ها تاثیری بر این صنف و مشتریان آن هم گذاشته یا خیر؟ بخشی از گفت وگو را اینجا می‌خوانید:

رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و آشپز تهران، می‌گوید که «ما تمام تلاش خود را کرده‌ایم تا بالارفتن قیمت‌ها تاثیری بر مشتری و میزان استفاده او از غذاهای سنتی نداشته باشد؛ چرا که هم حفظ سنت و اصالت برایمان مهم است و هم نمی‌خواهیم این غذاهای مقوی که سرشار از حس نوستالژی برای ایرانی‌ها هستند از سفره مردم حذف شوند برای همین با اقدامات مختلف مانع از بالا رفتن قیمت‌ها به شکل نجومی-آنچه در همه موارد دیگر اعم از غذایی و غیره رخ داده- در صنف خود شده‌ایم.

حسین محمدی، همچنین تاکید می‌کند: اعضای این صنف همگی استانداردهای وزرات بهداشت را رعایت کرده و در واحدهای مجاز به فعالیت مشغولند و همواره سعی‌شان بر این بوده که رضایت مشتری را جلب کنند کمااینکه این کار را کرده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف کبابی، حلیم و آشپز تهران به سراغ هوش مصنوعی می‌رود و می‌گوید: امروز هوش مصنوعی همه دنیا را در نوردیده اما جالب است بدانید تنها جایی که نمی‌تواند تاثیر بگذارد، صنعت غذاست.

حسین محمدی، توضیح می‌دهد، غذاهای سنتی ایرانی و در واقع همین غذایی که صنف او در حال تهیه، تولید و توزیعش هستند، به همین دلیل و دلایل دیگری که به آن اشاره شد، به هیچ وجه قابل حذف شدن نیستند.

کد خبر: ۲۵۹٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha