۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
شکست رسانه‌های اجتماعی در حذف محتوای مضر به قیمت جان میلیون‌ها نوجوان تمام می‌شود
گزارش یک موسسه از الگوریتم شبکه‌های اجتماعی؛

شکست رسانه‌های اجتماعی در حذف محتوای مضر به قیمت جان میلیون‌ها نوجوان تمام می‌شود

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد محتوای مضر برای سلامت روان در شبکه‌های اجتماعی به راحتی در دسترس بوده و حتی گاهی از سوی این پلتفرم‌ها توصیه می‌شود.

به گزارش بازار، موسسه خیریه «مولی رز» انگلیس که در زمینه پیشگیری از خودکشی فعالیت می‌کند، در گزارش جدید خود اعلام کرد الگوریتم رسانه‌های اجتماعی هر روزه محتوایی را به میلیون‌ها نفر از نوجوانان منتقل می‌کند که برای سلامت روان آنان مضر است.

به گزارش روزنامه مترو انگلیس، ایان راسل، عضو هیات امنای این خیریه که در نوامبر ۲۰۱۷ دختر نوجوان خود را به دلیل خودکشی از دست داد می‌گوید که یافته‌های این گزارش نشان دهنده یک «شکست اساسی سیستماتیک» است که می‌تواند «به قیمت جان نوجوانان تمام شود».

مولی راسل، دختر ایان در سن ۱۴ سالگی پس از تماشای تصاویر خودکشی و دیگر محتواهای مضر، جان خود را گرفت. اگر او زنده بود، امسال ۲۱ ساله می‌شد. پدر وی گفت: «اینکه می‌بینم آسیب‌های آنلاین چقدر گسترده است و شش سال پس از مرگ دخترم رسانه‌های اجتماعی تغییری نکرده، غم‌انگیز است».

او در ادامه گفت: «همانطور که مولی با محتوای آنلاین خطرناک بمباران می‌شد، ما شواهدی پیدا کردیم که شبکه‌های اجتماعی محتوای مضر را به میلیون‌ها جوان منتقل می‌کنند. این باید متوقف شود. سخت است که اقدامات شرکت‌های فناوری را چیزی غیر از یک تصمیم تجاری آگاهانه ببینیم».

این موسسه خیریه در ادامه گزارش خود اعلام کرد که محتوای آسیب‌رسان به سلامت روان را در مقیاس وسیع و به صورت بسیار رایج در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام، تیک‌تاک و پینترست پیدا کرده است. موسسه مولی رز افزود که در تیک تاک، برخی از پربازدیدترین پست‌هایی که مربوط به خودکشی یا خودزنی بوده یا محتوای بسیار افسرده‌کننده داشته، بیش از یک میلیون بار مشاهده و لایک شده است.

این گزارش که از تجزیه و تحلیل هزار و ۱۸۱ پست در اینستاگرام و تیک‌تاک به دست آمده نشان می‌دهد بسیاری از پست‌های مضر حتی توسط الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به کاربران «توصیه» شده‌اند. این بنیاد در انتها ابراز نگرانی کرد که طراحی و عملکرد رسانه‌های اجتماعی خطر ابتلا به بیماری‌های روانی و خودکشی را در نوجوانان افزایش دهد.

میشل دونلان، وزیر فناوری انگلیس در پاسخ به این گزارش گفت: «این که رسانه‌های اجتماعی «هنوز چشم خود را به روی مقیاس محتوای وحشتناک خودکشی و خودآزاری می‌بندند، نفرت‌انگیز و غیرقابل دفاع است». او گفت: «این یکی از دلایلی است که قانون ایمنی آنلاین شامل اقدامات متعددی برای محافظت از بزرگسالان و کودکان در برابر چنین محتوایی می‌شود».

کد خبر: ۲۵۸٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha