۸۰ هزار تن کاغذ در داخل تولید می‌شود
رییس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران:

۸۰ هزار تن کاغذ در داخل تولید می‌شود

رییس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران با اشاره به اینکه در تولید کاغذ پیشرفت چشمگیری در دولت سیزدهم داشته‌ایم، گفت: در تولید کاغذ تحریر توانستیم بخش قابل توجهی از نیاز داخلی کشور را تامین کنیم.

به گزارش بازار، حمید نیکدل اظهار داشت: مصرف کاغذ تحریر در کشور حدود ۲۰۰ هزار تن در سال است که از این میزان سالانه ۸۰ هزار تن در داخل تولید می‌شود و یک‌سوم از نیاز کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه تولید کاغذ در کشور، نیاز کتاب‌ها و جزوه‌های درسی و دانشگاهی را تامین می‌کند، افزود: حدود ۶۰ درصد کاغذ مورد نیاز کشور از طریق واردات تامین می‌شد.

رییس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران با بیان اینکه از تولیدکنندگان کاغذ حمایت می‌کنیم، گفت: انواع کاغذها در کشور تولید می‌شود و اکنون حدود پنج تا ۶ کارخانه تولید کاغذ در کشور فعال است که موفق عمل کرده‌اند و برای شکستن تحریم‌ها تلاش می‌کنند تا شاهد خودکفایی در این صنعت باشیم.

نیکدل ادامه داد: امیدواریم با تولید کاغذهای با کیفیت بتوانیم نه‌تنها نیاز داخل را رفع کنیم، بلکه در سطح جهانی رقابت کنیم.

وی با اشاره به تامین مواد اولیه تولید کاغذ در کشور، گفت: از آنجایی که کشور با خشکسالی مواجه است که نیازمند به سرمایه‌گذاری داریم؛ اکنون طرح‌های دانش بنیان در حوزه تولید کاغذ ارائه شده که باید حمایت شود.

رییس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها کاشت درختانی در جنوب کشور است که سازگار با شرایط جغرافیایی در کشور باشند، ضمن اینکه باید به توسعه جنگل کاری در کشور اهتمام ویژه‌ای صورت بگیرد.

نیکدل با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیون تن کاغذ واردات داریم، گفت: انواع کاغذ از کشورهای چین، کره و اندونزی وارد کشور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان کشورمان در تولید کاغذهای گلاسه با استانداردهای جهانی فاصله دارند؛ هر چند در تولید انواع مقوا، کارتن و ورق رشد خوبی داشتیم، اما در کاغذهای فانتزی هنوز به کیفیت مورد نظر چاپ‌خانه‌ها و مصرف‌کنندگان، دست نیافته‌ایم.

رییس اتحادیه کاغذ و مقوای تهران ابراز امیدواری کرد: تولیدکنندگان داخل بتوانند با رعایت استانداردها و افزایش کیفیت بالا، نیاز چاپخانه‌های داخل را تامین کنند.

کد خبر: ۲۵۸٬۷۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha