۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
عواید ناشی از وصول مالیات اهالی فرهنگ و هنر به صندوق هنر واریز می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عواید ناشی از وصول مالیات اهالی فرهنگ و هنر به صندوق هنر واریز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در رابطه با موضوع مالیات هنرمندان و اتفاقاتی که در موضوع ارائه اصلاحیه لایحه مالیات‌های مستقیم بود، من با صنف مرتبط جلسه‌ای برگزار کردم.

به گزارش بازار، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هفتگی هئیت دولت در جمع خبرنگاران گفت: همایش بین‌المللی را به نام اشک مریم با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی بیش از بیست کشور به صورت برخط در این همایش حضور داشتند. نوع نگاه جمهوری اسلامی به نقش موثر زنان در حوزه مقاومت در این اجلاس مورد توجه قرار گرفت. ما امیدواریم ان‌شاالله موضوع غزه با پیروزی کامل جریان مقاومت به پایان برسد. الحمدالله همکاران رسانه‌ای، همکاران فرهنگی و هنری نقش موثری را در تبیین ابعاد این حماسه بزرگ داشتند که من تشکر می‌کنم.

وی افزود: ما با دستور رئیس‌جمهور موضوع معیشتی کتابداران عزیز و طرح‌های عمرانی حوزه‌های کتابخانه‌های عمومی ابلاغ رسمی شد و اتفاق مهمی بود. در رابطه با موضوع مالیات هنرمندان و اتفاقاتی که در موضوع ارائه اصلاحیه لایحه مالیات‌های مستقیم بود، من با صنف مرتبط جلسه‌ای برگزار کردم و دوستان من جلسات کارشناسی را با همکاری وزارت امور اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان امور مالیاتی ادامه دادند. این بخش مطابق پیشنهاد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصمیم مشترک رسید که اتفاق مهمی است. هم نوع نگاه دولت مانند لایحه سال ۱۴۰۱ است و هم عواید ناشی از وصول مالیات‌ها طبق لایحه دولت به صندوق هنر واگذار خواهد شد که این هم اتفاق بسیار مهمی در جهت حمایت از حوزه فرهنگ و هنر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما به حمدالله حمعه جشن خودکفایی کاغذ در بحث کاغذ تحریر و فرهنگی را در استان مازندران خواهیم داشت. همکاران رسانه‌ای را هم دعوت کردیم تا در این جشن همراه ما باشند. ان‌شاالله همکاران من در وزارت ارشاد این موضوع را دنبال خواهند کرد. به حمدالله از تولید ۵ هزار تن کاغذ در سال ۱۴۰۰ امروز به ۸۰ هزار تن کاغذ رسیدیم. در واقع ۱۵۵ میلیون کتاب درسی به طور کلی با کاغذهای تولید داخل چاپ شده است.

وی افزود: ما هفته گذشته مراسم انتخاب پایتخت کتاب کشور را در سمنان داشتیم و هم هفته فرهنگی ترکمنستان را برگزار کردیم.

کد خبر: ۲۵۸٬۶۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha