۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
قطب پژوهشی انرژی کشور آماده هم‌افزایی با شرکت‌های تابع صنعت نفت
رئیس پژوهشگاه صنعت نفت مطرح کرد

قطب پژوهشی انرژی کشور آماده هم‌افزایی با شرکت‌های تابع صنعت نفت

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت آمادگی این پژوهشگاه برای هم‌افزایی با بخش‌های مختلف وزارت نفت و شرکت‌های تابع شرکت ملی نفت ایران به لحاظ فنی و فناوری برای پیشبرد اهداف کشور در حوزه نفت و گاز را اعلام کرد.

به گزارش بازار، عظیم کلانتری‌اصل در نشست شورای پژوهش، فناوری و تجاری‌سازی شرکت ملی نفت ایران که در منطقه عملیاتی خانگیران برگزار شد، گفت: بازدیدهای دوره‌ای برنامه‌ریزی‌شده از سوی مدیریت پژوهش شرکت ملی نفت ایران کار بسیار مهم و برای شناسایی ظرفیت‌ها به‌ویژه در لایه‌های پایینی سازمان‌ها نیازمند ساختار و چابک‌سازی است.

وی گفت: گستره فعالیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت بررسی و تحقیق در خصوص اکثر مسائل مربوط به حوزه شرکت ملی نفت شامل اکتشاف، تولید و حوزه ذخیره‌سازی گاز را شامل می‌شود، از این رو در کنار شرکت ملی نفت ایران و دیگر بخش‌های وزارت نفت می‌تواند به لحاظ فنی و فناوری نقش آفرینی کند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند در مسئله حفاظت صنعتی، با توجه به گاز ترش تولیدی منطقه خانگیران، پاکسازی حوضچه‌های مربوط به حفاری و عملیات تولید و به‌طور کلی مسائل زیست محیطی در کنار شرکت نفت مناطق مرکزی ایران کارهای ارزشمندی انجام دهد. این پژوهشگاه آمادگی دارد در پروژه‌های مرتبط با حوزه نفت و گاز به‌صورت مستقل و چه در کنار دیگر شرکت‌های صاحب دانش مشارکت کند.

کلانتری‌اصل تصریح کرد: مرکز نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت این امکان را دارد که فناوری‌های عرضه‌شده به شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را با تمام توان اصلاح و تکمیل کند. این کار می‌تواند محصولات کامل‌نشده شرکت‌های فناور را با توافق طرفین به مرحله اجرا یا پایلوت برساند.

وی اظهار کرد: تجربه پژوهشگاه صنعت نفت نشان می‌دهد پروژه‌هایی با موفقیت انجام می‌شود که از سوی گروه سیاستگذار به‌درستی تعریف شده و کارفرما نیز افزون بر نظارت و مشارکت متعهدانه، هدف نهایی پروژه را به‌طور کامل مشخص کرده است.

کد خبر: ۲۵۸٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha