۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۷
رشد سوددهی صنعت چین برای سه ماه پیاپی

رشد سوددهی صنعت چین برای سه ماه پیاپی

داده‌های رسمی چین نشان می‌دهد شرکت‌های بزرگ صنعتی چین افزایش سوددهی خود را برای سومین ماه به شکل ثابت و متوالی در ماه اکتبر (مهر/ آبان) ثبت کردند.

به گزارش بازار، براساس اطلاعات دفتر ملی آمار چین، سود شرکت های صنعتی بزرگ در این کشور با درنظر گرفتن درآمدهای اصلی سالانه کسب و کار دست‌کم ۲۰ میلیون یوآن معادل حدود ۲.۸۱ میلیون دلار را نشان می دهد که در مقایسه با سال گذشته ۲.۷ درصد رشد داشته است.

بخش تولید مواد خام با افزایش سوددهی ۲۲.۹ درصدی به عنوان مهمترین بخش رشد ظاهر شده است.

درحالی که بازار مصرف کنندگان با توجه به سیاست های دولتی مطلوب به افزایش و بهبود ادامه می دهد، سود تولیدات کالاهای مصرفی به افزایش پایدار ۲.۲ درصدی نسبت به سال گذشته برای ۳ ماه متوالی منجر می شود.

سایر صنایع شامل تولید تجهیزات و قدرت، ذخیره آب و گاز طبیعی نیز طی ماه گذشته رشد سوددهی را ثبت کردند.

در ده ماهه اول سال جاری میلادی سودهای شرکت های صنعتی مهم کاهش ۷.۸ درصدی و ۱.۲ درصدی نقطه ای از ماه ژانویه (دی/ بهمن) تا سپتامبر (شهریور/ مهر) را گزارش کردند. بیش از ۷۰ درصد از ۴۱ دسته بندی صنعتی چین که توسط دفتر ملی آمار رصد شدند، بهبود و افزایش عملکرد در سوددهی را گزارش کردند.

پیش تر داده های دفتر ملی آمار چین نشان داده بود رشد ناخالص داخلی این کشور با رشد ۵.۵ درصدی به ۵۹.۳ تریلیون یوآن معادل ۸.۳ تریلیون دلار آمریکا در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ رسیده است. در ۳ ماهه دوم سال جاری رشد ناخالص داخلی تا ۶.۳ درصد در سال افزایش داشته است.

کد خبر: ۲۵۸٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha