۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
۳۶ نیروگاه بزرگ برق در خراسان جنوبی احداث می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی :

۳۶ نیروگاه بزرگ برق در خراسان جنوبی احداث می شود

بیرجند- مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: ۳۶ مجوز احداث نیروگاه بزرگ مقیاس برق با ظرفیت ۲۶۰ مگاوات در استان صادر شده است. 

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی دادگر پیش از ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی  که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر بیش از دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر شبکه انتقال فوق توزیع برق در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وسعت خراسان جنوبی بیان کرد: برای تامین برق و نگهداری شبکه به ازای هر مشترک باید قریب به ۲.۵ برابر میانگین کشوری شبکه احداث شود که این امر هزینه ها را افزایش می دهد.

دادگر از وجود ۱۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: همچنین ۲۱ پست برق و ۱۰ هزار دستگاه ترانس در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰ درصد از مشترکین برق در استان شهری و مابقی روستایی هستند، افزود: همچنین ۳۷۹ هزار و ۱۶۳ مشترک شهری و هزار و ۶۳۰ مشرک روستایی از نعمت برق برخوردار هستند.

۵۰درصد مصرف برق استان در بخش کشاورزی و صنعت
وی با بیان اینکه به طور متوسط سهم سالانه قطعی برق هر مشترک در استان کمتر از ۱۰۰ دقیقه است، اظهار کرد: ۵۰ درشد مصارف مشترکین برق در بخش کشاورزی و صنعت است.

دادگر با اشاره به ظرفیت خراسان جنوبی در تولید برق بیان کرد: تاکنون ۲۹۲ نیروگاه خورشیدی خانگی با ظرفیت دو هزار و ۹۷۶ کیلو وات نصب شده است.

بنا به گفته مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی از ابتدای طرح قریب به هفت میلیارد تومان بهای برق خریداری و به مشترکین پرداخت شده است.

وی بیان کرد: ۳۶ مجوز احداث نیروگاه بزرگ مقیاس با ظرفیت ۲۶۰ مگاوات در استان صادر شده است. 

سرانه بالای مصرف آب در خراسان جنوبی
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی هم در این دیدار بیان کرد: سرانه مصرف آب شرب در برخی از شهرهای استان چندین برابر کشور است.

احمد قندهاری با بیان اینکه هزینه های تامین آب در خراسان جنوبی بالا است، گفت: استفاده از آب شرب در بخش کشاورزی نادرست بوده و نیازمند فرهنگ سازی است. 

وی با بیان اینکه متوسط باندگی های در استان ۱۱۳ میلیمتر بوده که ۹۰ درصد از بارش ها تبخیر می شود، اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده که می طلبد مورد توجه قرار گیرد.

قندهاری با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان بیان کرد: این طرح در حال پیگیری بوده و بر شروع عملیات اجرایی آن در سال جاری تاکید می شود. 

کد خبر: ۲۵٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha