۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
۱۹ کیلومتر از باند دوم محور بیجار – دیواندره به بهره برداری رسید
طی مراسمی؛

۱۹ کیلومتر از باند دوم محور بیجار – دیواندره به بهره برداری رسید

سنندج - طی مراسمی و با حضور استاندار کردستان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی، ۱۹ کیلومتر از باند دوم مسیر بیجار – دیواندره مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بازار، بعد از ظهر امروز و طی مراسمی، ۱۹ کیلومتر از باند چهار خطه محور بیجار- دیواندره در راستای کاهش هزینه های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقاء شاخص های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

استاندار کردستان در این آیین، محورهای مواصلاتی و حمل و نقل جاده‌ای را ضرورت و از نیازهای جدی استان دانست و اظهار کرد: پروژه‌های زیادی در سفر اخیر هیات دولت به کردستان با تامین اعتباری که صورت گرفت به سرانجام رسید.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: کریدور شمال‌غرب به جنوب غرب، مسیر زنجان به بیجار، بیجار به دیواندره و بانه - سقز نیاز فوری به تکمیل و تجهیز دارد که نیازمند اعتبارات قابل توجه و جزو نقاط تمرکز و مورد پیگیری است.

وی دستیابی به شاخص مناسب در حوزه راه‌های استان را از جمله اهداف خود و دیگر همکاران این حوزه برشمرد و افزود: شهرستان بیجار در شاخص‌ها با تناقض وسعت - جمعیت روبه‌رو است چراکه از حیث وسعت یکی از بزرگترین شهرستان‌های استان است اما از نظر جمعیت نسبت به وسعت از جایگاه پایین تری برخوردار است.

وی گفت: با در نظر گرفتن شاخص جمعیت، برخورداری شهرستان بیجار بیش از سه برابر میانگین استان و یکی از برخوردارترین شهرها از نظر محورها و راه‌های اصلی، بزرگراهی و راه‌های روستایی است.

زارعی کوشا عنوان کرد: عملیات‌ اجرای این پروژه از سال ۱۳۸۹ آغاز شد و با توجه به طول ۵۴ کیلومتری محور بیجار به دیواندره، تا پایان نیمه‌ اول سال ۱۴۰۱، از ۳۵ درصد پیشرفت‌ فیزیکی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه این پروژه در سفر اخیر رییس جمهور به استان، بیش از ۹۸ درصد پیشرفت داشت، گفت: تاکید دولت افتتاح واقعی پروژه‌هاست‌ از این رو در جریان سفر از لیست افتتاح ها خارج کردیم، امیدوارم این تعهد و احساس مسئولیت نسبت به مردم همواره در نظر گرفته شود.

کد خبر: ۲۵۷٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha