۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱
تفاهم معاونت علمی ریاست جمهوری و همراه اول برای توسعه اولین فب‌لب IoT کشور

تفاهم معاونت علمی ریاست جمهوری و همراه اول برای توسعه اولین فب‌لب IoT کشور

مرکز تحقیق‌وتوسعه همراه اول و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برای راه‌اندازی آزمایشگاه نمونه‌سازی و ساخت اینترنت اشیاء تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

به گزارش بازار به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، همزمان با بازدید خانم شقایق حق‌جوی رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از آزمایشگاه ۵G همراه اول در دانشگاه تهران، تفاهم نامه همکاری راه‌اندازی آزمایشگاه نمونه‌سازی و ساخت اینترنت اشیاء بین همراه اول و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری امضا شد.

در حاشیه انعقاد این تفاهم‌نامه که عصر امروز شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ در آزمایشگاه Open ۵G/IoT Lab همراه اول انجام شد، حق‌جوی از این آزمایشگاه، زیرساخت‌ها و سرویس‌های توسعه داده شده در آن بازدید کرد.

این تفاهم‌نامه به منظور پاسخگویی اثربخش به نیازهای فناورانه در زیست‌بوم فناوری اطلاعات و ارتباطات، افزایش عمق بومی‌سازی در توسعه و تولید زیرساخت‌های حیاتی و گلوگاهی لایه دسترسی شبکه، غلبه بر محدودیت‌های تحریمی، امنیت و صیانت از داده‌ها و اطلاعات منعقد شد.

از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه می‌توان به ایجاد زمینه‌های استقلال و اقتدار در توسعه شبکه ملی اطلاعات و همچنین رونق کسب‌وکارهای مرتبط در سطح ملی اشاره کرد که زیست‌بوم صنعت ارتباطات و به ویژه فناوری‌های اتصال‌پذیری و هوشمندسازی و ایجاد زیرساخت جهت توسعه فناوری‌های حیاتی و پایه از موارد مهم آن است.

در همکاری دوجانبه بین همراه اول و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری مقدمات لازم برای راه‌اندازی اولین آزمایشگاه نمونه‌سازی و ساخت اینترنت اشیاء کشور انجام خواهد شد.

شایان ذکر است به واسطه این تفاهم نامه حمایت مالی برای تأمین تجهیزات آزمایشگاه به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال از محل بودجه‌های مصوب سالیانه معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به صورت بلاعوض انجام خواهد شد.

همچنین از کلیه ظرفیت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در چارچوب موضوع اعتبار مالیاتی تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان برای تأمین مالی و حمایت از طرح‌ها و پروژه‌های تحقیق و توسعه مشترک با کسب وکارهای نوپا و شرکت‌های منتخب دانش‌بنیان استفاده خواهد شد.

نگاه مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به این تفاهم نامه، با توجه به رسالتش پیرامون تحقیق، توسعه، نوآوری و حمایت از فناوری های نوین و بومی در حوزه توسعه اکوسیستم ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور بوده و در همین جهت از طرح توسعه این آزمایشگاه تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال حمایت مالی خواهد کرد.

با توجه به اینکه همکاری همراه اول با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گسترده و راهبردی است؛ به نظر می‌رسد در آینده نیز توسعه خواهد یافت.

کد خبر: ۲۵۷٬۷۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha