۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۸
امضای تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر
معاون وزیر نیرو خبر داد

امضای تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر

معاون وزیر نیرو از امضای تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ۳۰ هزار میلیارد تومانی به پروژه‌های کوچک مقیاس در حوزه تجدیدپذیر میان سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد.

به گزارش بازار، تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات ریالی برای توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر میان محمود کمانی، رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق و محمد صادق خیاطیان، مدیرعامل صندوق نوآوری و شکوفایی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان در محل ساتبا مبادله شد.

محمود کمانی، معاون وزیر نیرو گفت: این تفاهم‌نامه با هدف اعطای تسهیلات به پروژه‌های کوچک مقیاس در حوزه تجدیدپذیر از جمله قراردادهای عرضه برق سبز، نیروگاه‌های خودتأمین صنایع و نیروگاه‌های تجدیدپذیر در شهرک‌های صنعتی و تخصصی خورشیدی با هدف تأمین منابع مالی به ارزش ۳۰ هزار میلیارد تومان در ۵ سال بین ساتبا و صندوق نواوری و شکوفایی امضا و مبادله شده است.

وی اضافه کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود در صندوق نوآوری و شکوفایی از جمله اعتبارات ماده ۱۶ قانون جهش تولید دانش بنیان و منابع حساب بهینه سازی مصرف انرژی از طریق عاملیت صندوق در کنار معرفی شرکت‌های فعال در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر و بهروری انرژی برق به منظور صدور ضمانت نامه از اهداف این تفاهمنامه است.

معاون وزیر نیرو بیان کرد: طبق این قانون٬ صنایع با مصرف برق بیش از یک مگاوات موظفند معادل یک درصد از برق مورد نیاز سالانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و قرار است این روند طی پنج سال به ۵ درصد برسد.

کمانی گفت: آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۶، شهریور سال گذشته مصوب و در آن مشخص شده، یک درصد برق صنایع بالای یک مگاوات باید از محل انرژی‌های تجدیدپذیر در سال ۱۴۰۲ تأمین شود و در صورتی‌که صنعتی نتواند از این ظرفیت استفاده کند جریمه می‌شود که مبلغ آن از سوی ساتبا و توانیر اعلام می‌شود. متقاضیان مشمول می‌توانند از این تسهیلات برای احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر بهره ببرند تا مشمول جریمه قبوض برق نشوند.

کد خبر: ۲۵۷٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha