۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول سال آینده اجرایی می شود
نماینده مردم اردبیل:

همسان سازی حقوق بازنشستگان از اول سال آینده اجرایی می شود

اردبیل- نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه همسان سازی حقوق بازنشستگان و دریافتی آنها تا ۹۰ درصد حقوق شاغلان از اول فروردین سال آینده اجرایی خواهد شد.

علی نیکزاد در حاشیه نشست با فعالان بخش تولید و صنعت در اردبیل به خبرنگار بازار گفت: در بررسی برنامه هفتم توسعه با برداشتن کلمه تا ۹۰ درصد، سعی کردیم، دولت را در مدت سه سال مکلف کنیم تا حقوق بازنشستگان را ۹۰ درصد به حقوق شاغلان نزدیک کرده و طرح همسان سازی را اجرایی و عملیاتی کند.

ضرورت حذف تعهد پیمان سپاری برای محصولات کشاورزی

وی تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه حمایت گسترده و همه جانبه از صنعتگران، تولیدکنندگان و سرمایه گذاران با ارائه تخفیف و پشتیبانی های لازم در ابعاد مختلف هدف گذاری شده که امیدواریم از سال آینده و در قالب بودجه سال ۱۴۰۳ بتوانیم همه تعهدات را انجام دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ضرورت حذف تعهد پیمان سپاری برای محصولات کشاورزی را در عرصه صادرات یادآور شد و گفت: باید امر صادرات به سهولت انجام شده و با اعمال قوانین تسهیل گر زمینه ای فراهم آید تا ارزآوری در ابعاد مختلف و به شکل منطقی به نفع کشور انجام شود.

نیکزاد افزود: پیمان سپاری ارزی مشکلات و نارسایی هایی را برای تجار و تولیدکنندگان به همراه داشته که ضرورت دارد با حذف پیمان سپاری ارزی در بخش صادرات محصولات کشاورزی امکان همراهی گمرکات و بانک مرکزی در خروج تعلیق کارت های بازرگانی تولیدکنندگان و صادرکنندگان این بخش فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همان طوری که کشور ما در گذر از سختی های عرصه نظامی توانست به خوداتکایی دفاعی دست پیدا کند، ما امروز در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز نیاز به چنین روحیه ای داریم تا از مشکلات و نارسایی های اقتصادی به سلامت عبور کنیم.

به جای دیدارهای چهره به چهره و حضور در روستاها، باید پیگیر یک طرح عظیم و بزرگ اقتصادی بود

نیکزاد اضافه کرد: تجربه چهار سال نمایندگی به ما ثابت کرد که به جای دیدارهای چهره به چهره و حضور در روستاها، شایسته است پیگیر یک طرح عظیم و بزرگ اقتصادی و زیربنایی بود تا زمینه اشتغال هزاران جوان بیکار فراهم آمده چرا که اصلی ترین معضل خانواده ها بیکاری جوانان و تلاش برای ایجاد فرصت اشتغال آنها است.

وی به وضعیت نامناسب شهرک های صنعتی و گله مندی فعالان عرصه تولید در نبود آسفالت معابر و کوچه ها و عدم هدایت پسماندها به فاضلاب احداثی در شهرک های صنعتی اشاره کرد و ادامه داد: ضروری است تا هر چه سریعتر موانع و مشکلات در این زمینه با همراهی بخش خصوصی رفع شود.

نیکزاد تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی را از ضرورت ها و اولویت ها برشمرد و بیان کرد: با گذشت هشت ماه از سال هنوز کمترین تخصیص اعتبارات عمرانی و زیربنایی را شاهد هستیم و بانک های عامل نیز به صورت قطره چکانی تزریق نقدینگی می کنند در حالی که بهتر است منابع بیشتری در این باب به بانک ها و واحدهای تولیدی تزریق شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از تخصیص یک هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تهاتر نفت برای استان اردبیل خبر داد و گفت: تهاتر نفت تنها برای استان های آذربایجان غربی و اردبیل پیش بینی شده و انتظار می رود هر چه سریعتر جذب این منابع را شاهد باشیم.

کد خبر: ۲۵۷٬۴۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha