۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴
ایجاد شهرک‌های صنفی در برنامه هفتم
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اعلام کرد

ایجاد شهرک‌های صنفی در برنامه هفتم

مقیمی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: برای برنامه هفتم پیشنهاد دادیم که سازمان به صورت قانونی بتواند در حریم شهرها، شهرک‌های صنفی ایجاد نماید.

به گزارش بازار، فرشاد مقیمی امروز (۳۰ آبان) در جلسه کارگروه نمایندگان اعضای مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ساماندهی و استقرار صنوف تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از برنامه‌های این سازمان دانست و افزود: از ۳ میلیون واحد صنفی کشور حدود ۱۹ درصد معادل ۶۰۰ هزار واحد صنفی، تولیدی هستند.

به گفته معاون وزیر صمت؛ ۳ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی تولیدی کیف و کفش در استان تهران مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: ساماندهی و استقرار این صنوف در شهرک‌ها و نواحی صنعتی قابلیت رشد آن‌ها را فراهم خواهد کرد و به همین منظور تفاهم نامه‌ای نیز با اتاق اصناف ایران امضاء و مبادله کردیم.

مقیمی افزود: نخستین زیرساخت متفاوت برای استقرار صنوف را در شهرک صنعتی قرچک با الگوبرداری از کشور ترکیه با قابلیت استقرار در طبقات را فراهم آوردیم که کار استقرار صنوف پوشاک، نساجی، کیف و کفش در این شهرک صنعتی شروع شده است.

وی با بیان اینکه به‌دنبال بهبود هرچه بیشتر فضای کسب و کار و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری در عرصه تولید هستیم، گفت: در این مسیر از نمونه‌های موفق کشورهای توسعه یافته دنیا الگوبرداری می‌کنیم.

وی ادامه داد: اولویت اول ما توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی موجود است و برای آینده شهرک‌ها و نواحی صنعتی مطالعات و پژوهش‌های لازم را با نگاه توسعه محور انجام می‌دهیم.

مقیمی گفت: البته تمرکزمان نباید فقط روی ورود سرمایه گذاری‌های جدید باشد و در حوزه بازسازی، نوسازی و بهسازی صنایع نیز باید کار اساسی انجام دهیم.

جلسه کارگروه نمایندگان اعضای مجمع عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که با حضور نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارائی، نیرو، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی برگزار شد.

کد خبر: ۲۵۷٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha