۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
عدم ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری به شرکت های بورس و کاهش اعتماد سهامداران
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مطرح کرد؛

عدم ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری به شرکت های بورس و کاهش اعتماد سهامداران

اصفهان - عشقی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: عدم ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری به شرکت های بورس فضای اعتماد سهامداران را ازبین می برد.

به گزارش بازار، مجید عشقی در بازدید از هلدینگ پترو پالایش اصفهان و شرکت های زیر مجموعه این هلدینگ، با اشاره به اینکه سازمان بورس به عنوان نماد ارائه کننده و سودشرکت ها باید از نزدیک در جریان کار شرکت های بزرگ قرار گیرد، اظهار کرد: هدف ما از بازدید از هلدینگ پترو پالایش اصفهان نیز در همین راستا است تا بتوانیم با شرکت های زیر مجموعه ارتباط خوبی برقرار کنیم.

وی که در جمع مدیران و اعضای هیأت مدیرها پترو پالایش اصفهان سخن می گفت، تاکید کرد:در بسیاری از مواقع سود شرکت ها ی بزرگ به واسطه تصمیمات ملی تنزل پیدا می کند اما ما معتقدیم باید به حجم برنامه ها و طرح هایی که در شرکت ها در حال انجام است توجه شود ما نیز در فرآیند صدور مجوز،مسایل گمرگی ،و تخصیص ارز تسهیلاتی را انجام میدهیم تا مشکلات پروژه ها حل  و طرح ها با قوت پیگیری شوند.

اجرای طرح های بی شمار به صورت همزمان در پتروپالایش اصفهان

عشقی، اجرای طرح های بی شمار به صورت همزمان را در پتروپالایش اصفهان ستود و افزود:باید به هر نحو منابع به سمت این طرح ها سوق داده شود تا در اسرع وقت به بهره برداری برسند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با اشاره به اینکه باید در تقسیم سود شرکت ها ملاحظه شرکت هایی که دارای طرح های استراتژیک هستند را کنیم افزود:دراین رابطه باید سود ها کمتر توزیع و تبدیل به سرمایه شوند چرا که عدد سود تقسیم شده در مقابل حجم سرمایه گذاری حدود ۱۰درصد است.

وی ادامه داد: ما می توانیم از طریق انتشار اوراق بهادار به بحث تامین مالی شرکت ها کمک کنیم، شرکت هایی که به صورت مستقل اداره می‌شوند امکان تبدیل به سهامی عام را دارند.

عشقی، حاکمیت شرکت ها را از موضوعات جدی بازار سرمایه دانست و گفت: در هر صورتی باید منافع تمامی ذی نفعان در شرکت ها رعایت شود و نه دولت و نه سهامدار عمده حقوق سهامدار خرد را ضایع نکنند.

رئیس سازمان بورس و  اوراق بهادار که به همراه معاونان خود برای بازدید از طرح های پترو پالایش اصفهان به این استان سفر کرده بود در ادامه خاطر نشان کرد: ما به دنبال روند سودآوری شرکت ها و پایداری کسب و کارها هستیم؛ البته باید مرزهایی را بین سهامداران و حاکمیت شرکت ها، سیاستگذاری های کلان در صنعت و غیره قائل شویم و سیاست کلان ما در زمینه انرژی باشد.

عشقی، با انتقاد از عدم ابلاغ دستورالعمل قیمت گذاری به شرکت های بورس افزود: هم اکنون ۸ماه از سال سپری شده و هنوز دستورالعمل قیمت گذاری ابلاغ نشده است این مسئله فضای اعتماد در بازار سرمایه را از بین می برد و سرمایه گذاران رغبتی برای حضور و سرمایه گذاری ندارند.

وی تاکید کرد: باید از طرح ها و اقدامات در حال انجام پترو پالایش اصفهان برای سهامداران در سامانه کدال اطلاع رسانی دقیق و شفاف تری صورت گیرد،تا اثرات سود و زیان برای سهامداران بیشتر و بهتر مشخص باشد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، کسب سود ۹ درصدی پتروپالایش اصفهان در ۶ ماهه امسال را در برابر دیگر پالایشگاه های کشور به مدیر عامل و مدیران پترو پالایش اصفهان تبریک گفت و اظهار داشت:  باید با ارائه هر چه بیشتر برنامه ها و اقدامات انجام شده در سامانه کدال فضای امید آفرینی را برای سهامداران خرد و کلان فراهم کرد.

استفاده از تسهیلات شرکت برای طرح های پتروپالایش اصفهان

همچنین عضو هیئت مدیره و معاون نظارت بر بازار و ناشران سازمان بورس و اوراق بهادر با اشاره به اینکه منابع بازار سرمایه در رشد،درآمد و سود آوری شرکت ها موثر است افزود: تورم سال های قبل ناشی از نقدینگی در بازار سرمایه بود که کمتر جذب شرکت ها شد، این منابع اگر در طرح های مهم شرکت ها سرمایه گذاری شوند قابلیت جذب سرمایه خواهند داشت بخصوص برای طرح هایی که دارای زمان بندی هستند.

رضا عیوضلو، گفت: ما می توانیم برای طرح های پتروپالایش اصفهان که دارای زمانبندی هستند از تسهیلات شرکت-پروژه استفاده کنیم تا با تامین مالی مناسب این طرح ها زودتر به بهره برداری برسند.

کد خبر: ۲۵۷٬۱۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha